در جلسه کارگروه رفع تداخلات اراضی شهرستان پاسارگاد مطرح شد: قانون رفع تداخلات اراضی در راستای اجرای طرح کاداستر و جهت تسریع روند کار می بایست به کشاورزان شهرستان تفهیم شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی پاسارگاد ، جلسه کارگروه رفع تداخلات اراضی درسالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد با حضور مدیر ، معاونین ،مسئول امور اراضی ، مدیران پارسل و نماینده شرکت پارس چگالش برگزار شد.

در این جلسه ، سید حسن موسوی مدیر جهاد کشاورزی پاسارگاد اظهار داشت : از تاریخ 1/12/98 طی یک فرصت 6 ماهه موضوع رفع تداخلات در دشت کمین این شهرستان می بایست به اتمام برسد و مسئولان پارسل موظفند که همکاری لازم را با شرکت پارس چگالش بعنوان مجری طرح کاداستر در شهرستان پاسارگاد انجام دهند.

در ادامه ، بهزاد هوشیار معاون فنی و اجرائی جهاد کشاورزی پاسارگاد ضمن خوشامدگویی و معرفی کرمی فر بعنوان نماینده شرکت پارس چگالش و مسئول برداشت اطلاعات در بخش کمین پاسارگاد بیان داشت : میزان اراضی قابل برداشت در شهرستان 10000 هکتار است که در جهت اجرای طرح کاداستر مشکلاتی از قبیل توجیه نبودن کشاورزان در خصوص بازپس گیری زمین و یا برگرداندن اضافه زمین وجود دارد که با توجه به شناخت مسئولان پارسل از مناطق تحت پوشش خود و همکاری مجموعه مدیریت و اعلام آمادگی بخشداری تلاش می شود در جهت رفع تداخلات اراضی اقدام شود.

عظیم شهوندی رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان نیز در این جلسه ، ضمن تشریح تاریخچه طرح کاداستر اعلام نمود : هدف کلی این طرح رفع اختلافات مرزی کشاورزان با دولت (منابع ملی) وکشاورزان با یکدیگر و درنهایت صدور سند تک برگ می باشد و پس از برداشت و بهنگام سازی و گویا سازی نقشه ها و تصرفات فعلی کشاورزان ، نقشه های اراضی منابع ملی و نقشه های ثبتی نیز ارائه می شود و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در نهایت اتخاذ تصمیم می گردد.

در پایان ، کرمی فر نماینده شرکت پارس چگالش ضمن تبریک روز مهندس اظهار داشت : ابتدای کار پروژه ،گویا سازی است و سپس اطلاعات توصیفی جمع آوری می گردد.

وی افزود : حدود 10سال پیش سازمان جهاد کشاورزی فارس طرح کاداستر اراضی را در این شهرستان اجرا نموده است و اکنون قصد بهنگام سازی اطلاعات را دارند و چون شرکت های قبلی تعاملی با شهرستان ها و پارسل ها نداشته اند مشکلاتی بوجود آمد که امید آن می رود با اعتماد کشاورزان به مدیران پارسل این طرح بخوبی در شهرستان اجرا شود.

DSC08874

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22581

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *