محلول پاشی مزارع گندم شهرستان پاسارگاد با پهپاد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد از محلول پاشی میزان ۲۵ هکتار مزرعه گندم یکپارچه با استفاده از پهپاد در این شهرستان خبر داد.
سید حسن موسوی با اشاره به اینکه فناوری پهپاد قبلاً جهت سمپاشی مزرعه ۵۳ هکتاری کلزای یکپارچه شرکت سبز دشت بر علیه شته مومی در شهرستان پاسارگاد مورد استفاده قرار گرفته است گفت : ۲۵ هکتار مزرعه یکپارچه گندم آقای هاشم محمدخانی واقع در روستای قوام آباد با حضور کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی ، تعدادی از کشاورزان پیشرو و با همکاری یکی از شرکت‌های متخصص در این زمینه بوسیله پرباد با دوز استاندارد میزان یک کیلوگرم کود اوره ، ۵۰۰ سی‌سی قارچ کش تیلت و ۳۰۰ سی سی دلتامترین محلول پاشی شد.
به گفته موسوی ، در موضوع جهش تولید در گندم اولویت اساسی در مقطع کنونی استفاده توام سموم قارچ کش و ریزمغذی ها است که در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم در مجموعه مدیریت در این خصوص انجام و جلسات هماهنگی با مسئولین پهنه جهت حضور مستمر در مزارع و ارائه توصیه های لازم بمنظور آشنایی هر چه بیشتر کشاورزان با نحوه و میزان اختلال که نهایتا منجر به افزایش عملکرد و تولید محصول با کیفیت می شود برگزار شده است.
این مقام مسئول با اشاره به مزایای کاربرد پهپاد در توسعه کشاورزی شهرستان گفت : کاهش هزینه‌های تولید ، صرفه‌جویی در زمان ، کاهش مصرف سموم ، افزایش دقت در سمپاشی و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی از مزایایی است که باعث شده این فناوری در شهرستان پاسارگاد نیز مورد استفاده و توجه قرار گیرد.
وی افزود : پهپاد مورد استفاده در عملیات سمپاشی مزرعه فوق با مدل NJ1P دارای قابلیت سمپاشی یک هکتار در ۱۰ دقیقه و بین ۵۰ تا ۶۰ هکتار در روز است که نازل نصب شده جهت محلول پاشی بر روی آن از نوع T-JET میباشد که باعث می شود قطر ذرات را تا ۱۱ هزار بار بشکند.
موسوی خاطرنشان کرد : در روش سنتی سمپاشی علاوه بر صرف زمان و آب زیاد ، همه مزرعه به صورت یکنواخت سمپاشی نمی‌شود و استفاده از هواپیما نیز هزینه زیادی برای کشاورز دارد اما در روش استفاده از پهپاد شاهد پاشش یکدست و یکنواخت سم با تنظیم شدت پاشش و ارتفاع و سرعت این پرنده خواهیم بود.
مدیر جهاد کشاورزی پاسارگاد اظهار داشت : در عملیات محلول پاشی اشاره شده در روستای قوام آباد ، ارتفاع پهپاد تا ۲ متر تنظیم شده که با ارتفاع استاندارد ، این پرنده می تواند میزان ۵ متر مربع سطح زمین را پوشش دهد.
شایان ذکر است : پهپاد مدل NJ1P با قابلیت تنظیم ارتفاع از یک و نیم تا سه متر ، دارای عرض کار ۴ تا ۶ متر و همچنین دارای امکاناتی از قبیل سمپاشی در شب ، تکنولوژی اتوپایلوت و رادار برخورد با موانع نیز می باشد.P ۲۰۲۰۰۴۲۹ ۰۹۲۱۰۴

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22598

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *