آغاز عملیات اجرایی پروژه گندم بنیان در شهرستان پاسارگاد

عملیات اجرایی طرح گندم بنیان با تاکید بر رعایت اهداف وارکان اجرایی مربوطه درتمام مراحل کاشت ،داشت وبرداشت محصول گندم در شهرستان پاسارگاد آغازشد.

حشمت الله غلامی مجری طرح گندم بنیان درمدیریت جهاد کشورزی پاسارگاد با اعلام این خبر گفت:درراستای اجرای این پروژه چندین جلسه توجیهی با حضورسید حسن موسوی مدیرجهادکشاورزی،معاون فنی و مسئولین پهنه مدیریت برگزار شد.

غلامی با بیان این که طبق سهمیه ابلاغ شده از سازمان جهادکشاورزی فارس جهت کشت محصولات شتوی،میزان 4000 هکتار از اراضی اختصاص داده شده به کشت گندم درشهرستان در سال زراعی 1400-1399 می بایست در قالب پروژه گندم بنیان وتحت ضوابط این طرح اجراگردد ، افزود:سطح ابلاغی ازسازمان عملأ برابر با کل سطح زیر کشت گندم شهرستان است و مسئولین پهنه با توجه به ارکان اصلی طرح،نقش کلیدی در اجرا و تبیین موضوع به بهربرداران ایفا میکند.

وی همچنین اظهار داشت:استفاده از بذورگواهی شده ارقام پر محصول جدید گندم،توزیع ومصرف 200کیلوبذردرواحدسطح(هکتار)جهت حصول تراکم مناسب بوته،کشت روی پشته های بلند،تغذیه بهینه براساس آزمون خاک و محلول پاشی تلفیقی ریزمغزی ها وقارچ کش از ارکان اصلی طرح گندم بنیان میباشد که می بایست مدنظر کارشناسان قرار گیرد.

لازم به ذکر است باتوجه به نتایج خوب بدست آمده از اجرای طرح درسال زراعی قبل این طرح برای دومین سال متوالی است که در شهرستان اجرا می گردد.۲۰۲۰۱۰۱۴ ۱۰۳۰۵۶

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22616

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *