نظارت بر کیل گیری باغات انار

با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد ، عملیات کیل گیری از باغات انار یزدی در شهرستان ارسنجان اجرا شد.

با دعوت مدیریت هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس از کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد جهت نظارت و با حضور کارشناسان باغبانی ، اداره ترویج و مسئول مرکز خدمات حومه جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان ، عملیات کل گیری از باغات انار این شهرستان انجام شد.

حشمت الله غلامی مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی پاسارگاد، ضمن اعلام این خبر گفت : باغ مورد نظر جهت اجرای عملیات کیل گیری به مساحت دو و نیم هکتار متعلق به خانم صغرا ابراهیمی واقع در نعمت آباد شهرستان ارسنجان و نوع رقم کشت شده از نوع یزدی بوده که به منظور تعیین عملکرد آن به صورت تصادفی به میزان نیم درصد از درختان در قسمتهای مختلف باغ انتخاب ،محصول جداگانه برداشت و وزن شد و در نهایت با میانگین گیری از نمونه های وزن شده ، میانگین عملکرد این رقم در باغ مذکور به میزان ۴۱ و 7 دهم تن در هر هکتار تعیین شد.

وی خاطرنشان کرد: رقم یزدی از ارقام زودرس کشت شده در منطقه ارسنجان است که جهت جلوگیری از سرمازدگی و ترکیدگی محصول در این فصل برداشت میشود.

غلامی همچنین افزود : در این بازدید علاوه بر اجرای عملیات کیل گیری ، توصیه های فنی و کاربردی در خصوص چگونگی پیشگیری از تنش های محیطی و افزایش کیفیت محصول نیز به باغداران ارائه شد. در این بازدید ، کمال مهرآور مسئول طرح و برنامه مدیریت جهادکشاورزی پاسارگاد ، احمدرضا رحیمی کارشناس باغبانی ، مجتبی محمودی رئیس اداره ترویج و سعید خرمی مسئول مرکز خدمات حومه مدیریت جهاد کشاورزی ارسنجان نیز حضور داشتند.

۲۰۲۲۰۹۱۸ ۱۰۴۷۱۹

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22737

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *