کاشت گندم بر روی پشته های عریض در شهرستان پاسارگاد

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد از آغاز کاشت مکانیزه گندم بر روی پشته های عریض در شهرستان پاسارگاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد ، یحیی مرادی با اعلام این خبر گفت : هدف از انجام این نوع کشت ، افزایش بهره وری در منابع تولید ، صرفه جویی در مصرف بذر و کود ، مدیریت زمان و کاهش تردد ماشین آلات است.

وی با بیان اینکه کاشت گندم به روش پشت های عریض در سال جاری با سطح ابلاغی 1۱۰۰ هکتار در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد قرار دارد ، بیان داشت: این نوع کشت از سنوات گذشته در محصول شتوی گندم در شهرستان آغاز شده که با توجه به اقدامات ترویجی انجام شده در زمینه مکانیزاسیون و ورود تعدادی دستگاه کارنده در سال گذشته به شهرستان ، انتظار میرود که علاوه بر اجرای بیش از صد درصدی تعهد ابلاغی در سال جاری شاهد افزایش سطح کشت مکانیزه با این روش در سنوات آتی نیز باشیم.

مرادی اظهار کرد : در این روشچهار ردیف گندم بر روی پشت های عریضه ۶۰ تا ۷۵ سانتی متر و به ارتفاع ۱۲ تا ۱۵ سانتی متری کشت میشود که علاوه بر مصرف بهینه آب در روش قطره ای که توأم با این روش کاشت می باشد ، بذر مصرفی نیز نسبت به روش سنتی بذرپاشی به میزان ۳۰ درصد کاهش می یابد.

این مقام مسئول افزود ، یکنواختی در سبز شدن مزرعه ، جلوگیری از فشردگی خاک ، تراکم مناسب بوته ، صرفه جویی در انرژی و سوخت مصرفی و در نهایت کاهش هزینه ها و افزایش عملکرد محصول در هر هکتار از دیگر مزایای کاشت گندم با این روش می باشد.

۲۰۲۲۱۱۱۹ ۰۹۵۹۳۶

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=22753

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *