از‌ قول مساعد نماینده جهرم برای پیگیری بیمه محصولات کشاورزی تا صادرات محصولات جهرم

از‌ قول مساعد نماینده جهرم برای پیگیری بیمه محصولات کشاورزی تا صادرات محصولات جهرم

 

بیمه

 

 

 

نماینده‌ی مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در جلسه با کشاورزان و مرغداران جهرمی:

وزارت جهاد کشاورزی وضعیت کشاورزان، دامداران و مرغداران می‌داند، اما سوال اینجاست که چرا اراده‌ای قوی برای حل این مسائل شکل نمی گیرد. البته این موضوع در همه‌ی حوزه‌ها وجود دارد.

کشاورزی که روزی خیّر و کارآفرین بوده اکنون به دلیل بحران آب نیازمند یاری نهادهای حمایتی است و البته مشکلات کشور نسخه درمانی دارد و آن نیز فراهم کردن زمینه صادرات و تناسب بین عرضه و تقاضا بر اساس نیاز کشور خواهد بود.

به زودی جلسه‌ای با سفرای جمهوری اسلامی ایران در هندوستان خواهیم گذاشت تا زمینه‌ی بازار فروش جهت خرمای جهرم فراهم شود و البته باید کیفیت خرما و بسته‌بندی آن نیز بهبود یابد.

مشکلات بیمه محصولات کشاورزی را پیگیری می‌کنیم.

تغییر الگوی کشت را در این شرایط بحرانی آب بسیار مهم است و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی نهالی را که نیاز به آب کمتر داشته و ثمر بیشتری دهد، به کشاورزان معرفی کند.

 بر مدیریت آب تاکید می‌کنیم و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی با ایجاد برنامه ای زمان بندی شده استفاده از آب را در بخش کشاورزی کاهش دهد.

اگر به این روند مصرف آب در جهرم ادامه دهیم کشاورزی در چندسال آینده در این شهرستان خشک خواهد شد. جهرم در بحث تغییر الگوی کشت ظرفیت بسیار خوبی دارد که امیدواریم بیش از پیش شاهد تغییر الگوی کشت در این شهرستان باشیم.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23009

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *