کارشناسان ایتالیایی زوال مرکبات جهرم را بررسی کردند

ایتالیا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم از بازدید محققان ایتالیایی به سرپرستی پرفسور گایتانو مانیانو از اساتید دانشگاه رجیوکالابریا ایتالیا و اساتید دانشگاه کشاورزی شیراز، از باغ‌های پایلوت مطالعاتی عارضه زوال مرکبات این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، محمدرضا شهابی با اعلام این خبر افزود: در این بازید نمونه‌هایی برای آزمایش و تحقیقات بیشتر به آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیرازو دانشگاه رجیوکالابریا منتقل شد.

این مقام مسئول گفت: در طی این بازدید، روش‌هایی که در باغ پایلوت توسط کارشناسان حفظ نباتات تاکنون انجام گرفته تا به نتایجی دست پیدا شود نیز بررسی و مقرر شد نتایج آزمایش‌های انجام شده و توصیه‌های لازم در اسرع وقت به مدیریت جهادکشاورزی جهرم ارسال شود.

زردی، قرمزی، سوختگی و تا حدودی لوله شدن و در نهایت ریزش برگ‌ها و تنک شدن تاج درخت از اثرات عارضه زوال مرکبات است،  در درختان دارای عارضه زوال، ریشه‌های موئین از بین رفته و ریشه‌های اصلی سیاه شده، سبز خشکیدگی و مرگ ناگهانی درختان از دیگر علائم بیماری است که خصوصا امسال مشاهده می‌شود.

عارضه زوال مرکبات از سال 1393 در سطح استان فارس و از سال 1395 در شهرستان جهرم شایع شده است که به‌دلیل پراکنش و اهمیت اقتصادی، این عارضه تهدیدی جدی برای صنعت مرکبات در فارس محسوب می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23134

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *