لزوم معرفی لیموی جهرم جهت فرآوری و ارزش افزوده بالا در کشور

 رحیمی

رحیمی عضو هیأت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در سفر به جهرم تاکید کرد:

لزوم معرفی لیموی جهرم جهت فرآوری و ارزش افزوده بالا در کشور

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید کرد که معرفی بیشتر لیموی جهرم در کشور، زمینه ساز فرآوری و ارزش افزوده بالا برای این شهرستان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی جهرم، مهندس رضا رحیمی شنبه ۲۴ آذر در جشنواره لیموی جهرم با اشاره به کیفیت و مرغوبیت محصولات این شهرستان به ویژه لیموی ترش، ابراز خرسندی کرد که برگزاری چنین جشنواره‌هایی تاثیری مثبت در رشد بخش کشاورزی دارد.

وی با تصریح مجدد بر این نکته که این جشنواره می‌تواند در شناسایی بیشتر محصول لیموی ترش و همچنین تقویت زیرساخت‌ها با استفاده از ظرفیت نظام‌های بهره‌برداری در کاهش مصرف آب در واحد سطح و استفاده بهینه از آب و تولید محصولات بیشتر از بذور و نهاده‌های مناسب با توجه به اقلیم آب و هوای منطقه تاثیرگذار باشد، افزود: معرفی محصولات مناطق مختلف کشور با در نظر گرفتن مولفه اقلیم در گسترش کشت‌های جایگزین موثر است.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مدعی است که شهرستان جهرم ظرفیت و پتانسیل توسعه لیموی خود را نه تنها به سراسر ایران که در سطح منطقه دارد.

رحیمی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی ویژه برنامه‌هایی در خصوص گسترش سردخانه‌ها، انبارها و بسته‌ی فرآوری و تبدیلی در دست اجرا دارد، ابراز امیدواری کرد که با حمایت شبکه تعاون روستایی فارس، شهرستان جهرم و تشکل‌های مردم نهاد از این ظرفیت پیش‌بینی شده، استفاده بهینه کرد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23140

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *