انتقاد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم از عدم پرداخت بیمه محصولات زراعی و باغی به کشاورزان

معاون استاندار گفت: شهرستان جهرم با حدود ۷۰ هزار هکتار سطح زیر کشت، تولید بیش از یک ملیون تن انواع محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

لیمو24

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی جهرم، مهندس صحرائیان در جلسه شورای اداری با بیان تولید یک ملیون تنی محصولات کشاورزی در جهرم، اظهار داشت: سطح زیر کشت محصولات باغی این شهرستان ۴۰ هزار هکتار و میزان تولید محصولات باغی آن نیز ۸۰۰ هزار تن است و از سطح زیر کشت ۲۵ هزار هکتاری محصولات زراعی این شهرستان، ۲۰۰ هزار تن محصولات زراعی تولید می شود.
 
وی به تولید بیش از ۳۳ درصد از محصولات باغی استان فارس در جهرم اشاره کرد و افزود: شهرستان جهرم در حوزه مرکبات با 670 هزار تن تولید، خرما با ۵۲ هزار تن تولید، صنایع سورتینگ و بسته بندی با ۳۵۰ هزار تن تولید و بسته بندی و ماهی گرمابی با تولید ۴۳۵ تنی، مقام اول استان را به خود اختصاص داده است.
 
فرماندار ویژه شهرستان جهرم تعداد بهره برداران شاغل در حوزه کشاورزی را بیش از یکصد هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: تعداد بهره برداران شاغل در بخش کشاورزی به صورت مستقیم حدود ۵۹ هزار نفر و به صورت غیرمستقیم نیز50 هزار نفر است.
مهندس صحرائیان درخصوص جمعیت دام های شهرستان توضیح داد و گفت: براساس آخرین آمارگیری از دامداری های سطح شهرستان، تعداد 5۳۰ هزار رأس دام، با میزان تولید محصولات دامی  ۳۵ هزار تنی در شهرستان جهرم موجود می باشد.
 
 وی ادامه داد: همچنین جهرم در تولید تخم مرغ رتبه دوم استان، در تولید گوشت مرغ رتبه سوم و در تولید گوشت قرمز رتبه چهارم استان را به خود اختصاص داده است.
 
رئیس شورای اداری شهرستان جهرم، به بیان مشکلات کشاورزان جهرمی پرداخت و خاطر نشان کرد: عدم بارندگی و مواجه شدن با خشکسالی و عدم پرداخت بیمه محصولات زراعی و باغی از جمله مشکلات کشاورزان جهرمی است.
 
این مقام مسئول خواستار توسعه کشت گلخانه ای و تولید بازار محور محصولات کشاورزی در جهرم شد و تصریح کرد: اعطای تسهیلات کم بهره و بلند مدت جهت توسعه گلخانه ها، احداث  سردخانه، اعطای تسهیلات یارانه ای جهت ایجاد پایه های مقاوم برای جلوگیری از زوال درختان، خرید تضمینی خرما و لیموشیرین با قیمت مناسب و تقویت صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی به ویژه در حوزه مرکبات از دیگر درخواست ها در این حوزه است.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23144

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *