اطلاعیه مهم رعایت الگوی کشت

 

 

 

⚠ اطلاعیالگوی کشته مهم رعایت الگوی کشت⚠

?کشاورزان و بهره برداران محترم:

✅برنامه ملی الگوی کشت در کشور با هدف ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، فروش به قیمت عادلانه و در نهایت جلوگیری از متضرر شدن شما کشاورزان عزیز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

✅در برنامه ملی الگوی کشت میزان نیاز به انواع محصولات کشاورزی به خصوص محصولات فساد پذیر مانند انواع سبزی، صیفی و جالیز برای مصارف مختلف از جمله صادرات در نظر گرفته شده است.
? از این رو:
?کشاورزان و بهره برداران عزیز به منظور جلوگیری از بهم خوردن نظام تولید و عرضه و تقاضا؛ الگوی کشت تعیین شده برای هریک از مناطق استان را رعایت و از تصمیم‌گیرهای احساسی و هیجانی زیان بار جدا خودداری کنید.

? قبل از شروع فصل کشت به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کارشناسان مسئول پهنه‌های کشاورزی مراجعه و از سطوح کشت ابلاغ شده در منطقه فعالیت خود آگاه شوید.

? ایجاد تعاونی های تولید و راه اندازی زنجیره تولید، فرآوری، بسته بندی و برند سازی محصولات تولیدی را دستور کار خود قرار دهید چرا که :
 ?عامل مهم در افزایش ارزش افزوده تولید و ورود به بازارهای مهم داخلی و خارجی خواهد بود.
?علاوه بر کاهش هزینه های تولید، با حذف واسطه ها، ریسک سرمایه‌گذاری در تولید را به شدت کاهش  خواهد داد.
?دست سودجویان و دلالان را در امر برنامه ریزی و تنظیم بازار خواهد بست.

✅ سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از بهره برداران و تشکل‌های تولیدی که راهبردها و رویکردهای این سازمان را در برنامه الگوی کشت رعایت کنند در زمان‌های بحرانی (مازاد تولید) حمایت قانونی خواهد کرد.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23288

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *