توصیه‌ هواشناسی به کشاورزان، باغداران و دامداران جهرمی

توصیه‌ هواشناسی به کشاورزان، باغداران و دامداران جهرمی

هواشناسی7

اداره تحقیقات هواشناسی کشاورزی جهرم با توجه به بارشهای پیش رو و روند کاهش دما در هفته آینده به کشاورزان، باغداران و دامداران توصیه هایی نمودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما از جهرم، رئیس اداره تحقیقات هواشناسی کشاورزی این شهرستان گفت: با توجه به بارشهای پیش رو در هفته آینده در سطح استان فارس شرایط کشت محصولات شتوی(غله گندم و جو) مناسب بوده و کشاورزان تنها تا روز شنبه فرصت دارند نسبت به کشت اقدام نمایند.

محمد صادق ذبایحی افزود: از آنجایی که طی روزهای آینده با روند کاهش دما مواجه خواهیم بود گلخانه داران ،سالنهای پرورش قارچ ، مرغداریها ، دامداریها و کندوداران نسبت به تنظیم دما در این مکانها اقدام نمایند.

وی گفت: کشاورزان از هم اکنون نسبت به برداشت ذرت علوفه ای و دیگر محصولات جالیزی اقدام و دامداران نیز با توجه به احتمال سیلابی شدن از چرای دام در حاشیه رودخانه های فصلی و دره ها خودداری نمایند.

ذبایحی همچنین تاکید کرد: تمهیدات لازم در خصوص نگهداری ماهیهای پرورشی در استخرهای پرورش ماهی گرفته شده و نسبت به کشیک شبانه در دامداری ها و مرغداری ها و همچنین تامین سوخت، سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری ها و دامداری ها اقدام شود.

وی در ادامه کشاورزان را به محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم های آبیاری تحت فشار (با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین به ویژه در مناطق مرتفع) و ایجاد پوشش بر روی نهال های جوان و درختان آسیب پذیر با استفاده از پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و نایلون توصیه کرد

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23317

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *