? راهبرد جهاد کشاورزی شهرستان جهرم برای توسعه و پیشرفت حوزه کشاورزی این شهرستان:? تغییر الگوی کشت به سمت کشت گلخانه ای

الگوی کشت

? راهبرد جهاد کشاورزی شهرستان جهرم برای توسعه و پیشرفت حوزه کشاورزی این شهرستان:

? تغییر الگوی کشت به سمت کشت گلخانه ای

? ایجاد آبیاری نوین،راهکار دیگری در جهت بهره وری حوزه کشاورزی شهرستان

✅ به گزارش خبرگزاری صداوسیما از جهرم،مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در جلسه ای که در آن میزبان خبرنگاران و فعالین فضای مجازی بود گفت:

?به رغم تحریم های دشمنان،حوزه کشاورزی یکی از بخش هایی بود که مقتدرانه در برابر این تحریم ها ایستادگی کرد.

?جوکار بیان کرد:در شهرستان جهرم حدود ۱۰۹ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی فعالیت دارند که این نشان از سهم بالای این حوزه در اقتصاد شهرستان است.

?وی ادامه داد: شهرستان جهرم با ۶۰۰ هزار تن تولید لیمو، ۳۵۰ هزار تن سورتینگ و پرورش ۴۳۵ تن تولید ماهیان گرمایی مقام اول و با تولید ۴۸۳ تن عسل مقام دوم استان را به خود اختصاص داده است.

?وی همچنین از حمایت دولت در خصوص آبیاری تحت فشار خبر داد و گفت: ۸۵ در صد هزینه نصب آبیاری تحت فشار را دولت پرداخت می کند و تنها ۱۵ درصد توسط متقاضی پرداخت می شود.

?رییس جهاد کشاورزی جهرم در خصوص تغییر الگوی کشت نیز گفت: با توجه به مشکلات کمبود آب کشت را به سمت کشت های گلخانه ایی هدایت کرده ایم چرا که با استفاده از آب کمتر،تولید بیشتری خواهیم داشت.

?وی تولید گیاهان دارویی در شهرستان جهرم را هم در همین راستا دانست.

?تهیه و توزیع کود شیمیایی از دیگر نکاتی بود که جوکار به آن اشاره کرد و گفت: تلاش کرده ایم که کود شیمیایی را به هر طریقی در اختیار کشاورزان قرار دهیم

?وی گفت در خصوص توزیع و فروش سم نیز،ما تنها وظیفه نظارتی داریم و سموم توسط فروشگاه های موجود در سطح شهرستان عرضه می شود.

?جوکار گفت: برای رفع مشکل زوال مرکبات نیز در دو شهرستان جهرم و داراب در استان فارس تحقیقاتی در حال انجام است که جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با اختصاص یک باغ الگویی در این زمینه پیشتاز بوده و البته به نتایج خوبی هم رسیده است. 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23409

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *