آغاز کاشت گندم در شهرستان خفر

آغاز کاشت گندم در شهرستان خفر       

گندم خفر
رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان خفر، از آغاز کاشت گندم در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد؛ کاشت این محصول در خفر از اوایل آبان ماه آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد او خاطر نشان کرد؛ سطح ابلاغی این شهرستان 730 هکتار است که با توجه به برنامه ریزی و هماهنگی خوبی که در سطح روستاها و در جلسات ترویجی با کشاورزان انجام شده است پیش بینی می شود، در صورت بارش بموقع نزولات، سطح ابلاغی تا 950  هکتار افزایش یابد.           
احمد جوکار اظهار کرد؛ استفاده از نکات فنی و نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی در زمان کاشت علاوه بر کاهش هزینه ها، افزایش تولید را نیز در برخواهد داشت.
وی با اشاره به قیمت بالای کود‌های فسفاته و پتاسه و عدم ضرورت استفاده از این کود‌ها در برخی مزارع، انجام آزمون خاک قبل از کاشت را ضروری دانست.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان خفر با تاکید بر استفاده از کود اوره در زمان کاشت، بیان کرد میزان مصرف این کود در مزارعی که تناوب با برنج دارند، 100 کیلوگرم و میزان 50 تا 70 کیلوگرم برای مزارعی که در تناوب با صیفی جات هستند، توصیه می شود.                     

   وی تصریح کرد؛ کشاورزان از بذور گواهی شده و سازگار با منطقه استفاده کنند و در صورت به کار بردن بذر خود مصرفی، نسبت به ضدعفونی بذر با قارچ کش مناسب اقدام نمایند.                                             ✅او گفت؛ طی هماهنگی انجام شده در امسال، دو دستگاه کارنده کودکار بذرکار وارد منطقه می شوند. وی ابراز امیدواری کرد؛ کشاورزان برنامه ریزی کنند و از این امکانی که با پیگیری مدیر جهاد فراهم شده است، بهره مند شوند تا با مکانیزه شدت عملیات کاشت، به نتیجه مطلوب یعنی کاهش هزینه و افزایش عملکرد برسند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23456

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *