محصولات تولید شده بخش کشاورزی شهرستان دارای کیفیت مناسب و سلامت محور هستند.

صادرات 22

? معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم در گفتگو با خبرگزاری ها اظهار داشت:

♦️ در یک سال اخیر حدود 15 هزار تن خرما و 5000 تن مرکبات و محصولات جالیزی (نظیر خربزه و پیاز و…)از باغات و مزارع شهرستان برداشت و پس از بارگیری به سایر کشورهای جهان صادر شده است.

♦️این امر برگ زرینی برای کشاورزان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان می باشد که علی رغم انجام تست سموم و کودهای شیمیایی بر روی محصولات صادر شده در کشورهای مقصد، محصولات بارگیری شده مجوز ورود دریافت نمودند.

♦️در پایش طرح تولید محصولات گواهی شده (سلامت محور)، نظارت برفروشگاههای کودهای شیمیایی و سموم در دستور کار است که تاکنون، تعداد زیادی از سموم و کود های تقلبی کشف و ضبط گردیده و با انها برخورد شدید تعزیراتی شده است و این روند ادامه دارد .

♦️ نظارت دقیق مدیران پهنه اراضی و نیروهای جهش تولید در زمانهای کاشت ،داشت و برداشت از دیگر اقدامات تولید محصولات گواهی شده (سلامت محور) در اراضی شهرستان می باشد که کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی در واحد سطح را افزایش داده است.
? اداره آموزش ترویج مدیرت جهاد کشاورزی هم نسبت به برگزاری کلاسهای آموزشی ترویجی در خصوص بد مصرفی در بکار گیری نهاده ها از جمله کودو سم که در بعضی از مزارع وجود دارد با اقدامات ترویجی و آموزشی در جهت مصرف بهینه در سال جاری تلاش می‌کند.

? همچنین در سال جاری نیز براساس مصوبه شورای سلامت شهرستان مقرر شده است کلیه آنالیزهای سموم بر روی پرتقال تولیدی شهرستان صورت پذیرد که در همین راستا این مدیریت زمینه پیش آگاهی برای کلیه باغداران عزیز را فراهم خواهد کرد تا محصولات تولیدی آنها محصول گواهی شده صد درصدی باشد .

♨️این مقام مسئول، در پایان از شهروندان خواستند از محصولات کشاورزی شهرستان با اطمینان خاطر استفاده نمایند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23613

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *