صيد 11 تن ماهي قزل آلا از استخرذخيره آب كشاورزي در شهرستان خرم بيد

IMG 7873

با پایان دوره پرورش ماهی قزل آلا در استخر ذخیره آب کشاورزی مزرعه محمد امانی واقع در روستای مشکان شهرستان خرم بید مراسم صید استخر مذکور انجام شد  .

به گزارش روابط عمومي مديريت جهاد كشاورزي شهرستان خرم بيد مسئول شيلات جهاد كشاورزي اين شهرستان  گفت : در اين استخر  كه در اوایل اردیبهشت ماه سال جاري  بچه ماهی با وزن85گرم رها  شده است ، پس از یک دوره پرورشی اقدام به صید آنها شد كه وزن متوسط در زمان برداشت480گرم بود و بالغ بر11 تن ماهی در سه مرحله برداشت شد. افشين طيبي افزود:  شهرستان خرم بيد با وجود منابع آبی بسیار خوب از لحاظ درجه حرارت و خواص فیزیکی و شیمیایی و همچنین وجود تعداد زیادی استخر ذخیره آب کشاورزی زیر ساخت های مناسبی برای ترویج پرورش ماهی قزل آلا در این گونه استخرها را دارد. 

وي خاطر نشان كرد : پرورش ماهی قزل آلا علاوه بر کمک به ایجاد کشاورزی پایدار به لحاظ بهره وری از امکانات موجود ، به علت افزایش در آمد کشاورزان نقش به سزایی در افزایش راندمان برداشت محصولات کشاورزی کشت شده در زمینهای کشاورزی زیر دست مشروب با این گونه آبها، به علت وارد شدن کود ماهی در آب دارد. از طرف دیگر این محصولات گام موثری در تولید محصول سالم به علت عدم نیاز به استفاده از نهاده های شیمیایی ایفا می کند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23782

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *