پیشگیری مهم ترین راه مقابله با تب مالت است

پیشگیری مهم ترین راه مقابله با تب مالت است

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خرم بید گفت: علائم بیماری بروسلوز در برخی اوقات پنهان و شناسایی آن دشوار است لذا آموزش روش های پیشگیری مهم ترین راه مقابله با زیان های اقتصادی این بیماری در دام است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید ، نفیسه رونق در کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام افزود: اغلب بیماری ها مانند تب مالت ممکن است تا مدت ها علائمی نشان ندهند از این رو آموزش به دامداران در پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری ضروری است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سالم سازی فرآورده های دامی، کشتار بهداشتی دام، حساسیت مصرف کنندگان در استفاده کردن فرآورده های لبنی سنتی و اعلام موارد مشکوک دامی به شبکه دامپزشکی از روش های کنترل و پیشگیری از بیماری تب مالت است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خرم بید با اشاره به فرسایشی بودن بیماری تب مالت اظهار کرد: به منظور کاهش بروز این بیماری واکسیناسیون های ویژه ای در دام های جوان انجام می شود.

کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید و شبکه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به منظور افزایش سطح آگاهی دامداران برگزار شده است .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23910

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *