طرح جنگلانه در شهرستان خرم بید اجرا شد

طرح جنگلانه در خرم بید اجرا شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید از اجرای طرح جنگلانه در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح جنگلانه یکی از طرح های مشارکتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است که سالانه با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت هرچه بیشتر از طبیعت و جنگل ها در سراسر کشور و با مشارکت اقشار مختلف مردمی برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی خرم بید، خانعلی کریمی افزود: این مراسم در منطقه قاضیان و بخشی از عرصه های ملی این منطقه با کاشت گونه های جنگلی بادام کوهی و ارژن انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی و بارندگی در روز های گذشته و بدلیل اهمیت اجرای طرح ملی جنگلانه این طرح با تاخیر در خرم بید انجام گردید.

کریمی با اشاره به اینکه طرح جنگلانه برای آبادانی و توسعه فضای سبز و شاداب در همه نقاط ایران اجرا می شود، اظهار کرد: این مراسم با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، جمعی از کارکنان و رؤسای ادارات، گروه های مردمی و اصحاب رسانه برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید بیان کرد: طرح جنگلانه بدون اعتبار خاص و به صورت مشارکتی اجرا می شود و اجرای این طرح به افزایش عرصه های جنگلی٬ تولید علوفه٬ تقویت پوشش گیاهی٬ احیای مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک می انجامد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23913

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *