برای اولین بار پهپاد در مزارع خرم بید

برای اولین بار پهپاد در مزارع خرم بید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید گفت: برای اولین بار از پهپاد در سمپاشی 15 هکتار مزرعه گندم در بخش مرکزی این شهرستان خرم استفاده شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید ، آرش خسروانی افزود: با توجه به لزوم استفاده از تکنولوژی های جدید در بخش کشاورزی اقدام به بکارگیری از پهباد در این بخش نموده ایم .

وی تصریح کرد: در چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی کشاورزی همایش استفاده از تکنولوژی پهپاد به منظور کنترل عوامل خسارتزا، با حضور کشاورزان در مزرعه آزمایشی برگزار شد .

آرش خسروانی هدف از انجام این عملیات را، بررسی کارایی استفاده از پهباد در کنترل عوامل خسارتزا به ویژه آفت سن با توجه به مشکلات موجود در ورود ادوات کشاورزی به مزارع گندم در هنگام داشتن آفات دانست .

وی گفت: در این آزمایش فاکتورهایی چون مقایسه تاثیر کنترل عوامل خسارتزا بین تکنولوژی استفاده از پهباد با سایر روشها و بررسی هزینه ی سمپاشی نیز در نظر گرفته شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمبید در پایان بیان کرد : از مزایای این روش می توان به کاهش زمان مبارزه، دقت بالاتر و مصرف سم کمتر، هزینه کمتر، تخریب کمتر مزرعه به علت عدم نیاز به ورود به مزرعه و انجام مبارزه با آفات و بیماری ها در کلیه مراحل رشدی گیاه اشاره نمود .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23955

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *