ضرورت تدوین طرح جامع پیشگیری و اطفاء حریق در اراضی جنگلی شهرستان خرم بید

ضرورت تدوین طرح جامع پیشگیری و اطفاء حریق در اراضی جنگلی شهرستان خرم بید

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید گفت : کارگروه مدیریت اطفاء حریق جنگل ها و مراتع شهرستان خرم بید در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خرم بید ، خانعلی کریمی در این جلسه گفت: با توجه به شروع فصل تابستان و احتمال زیاد وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی تهیه تجهیزات و امکانات موردنیاز در امر پیشگیری و اطفاء حریق در این عرصه ها بیش از پیش ضروری است و نیازمند تخصیص اعتبارات لازم و همکاری بیشتر مسئولان است.

وی بر ضرورت تدوین طرح جامع پیشگیری و اطفاء حریق در جنگل ها و مراتع اشاره کرد و افزود : در این راستا راه اندازی تیم های عملیاتی ویژه اطفاء حریق و استقرار آنان در نقاط بحرانی شهرستان از جمله اقدامات ضروری است.

وی افزود : در این راستا در تمامی فعالیتهای پیشگیری از حریق با اتکا به ظرفیت های جوامع محلی، مرتعداران، همیاران طبیعت، انجمن های صنفی و اتحادیه ها مورد توجه قرار گرفته شده است.

کریمی تصریح کرد: با دستور فرماندار شهرستان کلیه دستگاه ها و ادارات ملزم به اجرای اقدامات عملیات اطفاء حریق در مواقع بروز آتش سوزی شدند و در این راستا از آنان خواسته شد تا در مواقع بروز حریق در عرصه های منابع طبیعی با کلیه نیروها و امکانات و تجهیزات خود وارد عمل شوند.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=23963

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *