آغازکشت چغندر قند بهاره در خرم بید

ch1

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید گفت: پیش بینی می شود سطح زیر کشت چغندر قند بهاره در این شهرستان با افزایش بیش از 30 درصدی نسبت به سال گذشته به 400 هکتار برسد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید، آرش خسروانی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت چغندر قند در سال گذشته 290 هکتا بوده است، تصریح کرد: در سال های گذشته برخی مشکلات مانند قیمت خرید تضمینی پایین و عدم پرداخت به موقع مطالبالت کشاورزان باعث شده بود که استقبال از این کشت کاهش یابد.

این مقام مسئول افزود: کاشت چغندر قند بهاره در شهرستان خرم بید از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا اواسط خرداد ماه آتی نیز ادامه دارد که به دلیل کاهش بارش ها کار کشت امسال زودتر آغاز شده است .

به گفته وی، مهم ترین ارقام بذور مورد استفاده برای کاشت چغندر قند بهاره شامل ارقام ایرانی دنا، سینا، شکوفا، آریا و ارقام وارداتی سمنتا، ترکان، شانال، پرفکتا، بی تی اس 213، ایزوبلانا و ناگانو است.

او با تأکید بر اینکه، توسعه کشت چغندرقند  نقش اساسی در تأمین شکر مورد نیاز کشور دارد، ابراز کرد: ادوات و نهاده های ضروری جهت کشاورزان تأمین شده است و کارخانه های مرودشت و اقلید  طرف قرارداد برای کشت این محصول هستند. 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24054

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *