نمونه برداری از محصول کاهو آیسبرگ گلخانه ای و اخذ استاندارد تشویقی ویژه زنان روستایی

index5

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید گفت: یک سایت تولیدی استاندارد محصول کاهو آیسبرگ گلخانه ای به روش کشت هیدوپونیک  در این شهرستان انتخاب ومراحل جهت اخذ گواهی استاندارد و ارسال محصول به آزمایشگاه انجام شد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید، آرش خسروانی با اشاره بر نقش بی بدیل زنان روستایی در تعیین الگوی مصرف خانواده و ارتقا و بهبود تغذیه خانواده وطرح آشنایی زنان روستایی و عشایری با استاندارد های تولید محصولات گواهی شده اظهارکرد: یک سایت تولیدی استاندارد (محصول کاهو آیسبرگ گلخانه ای)به روش کشت هیدروپونیک در سطح 100 مترمربع متعلق به یکی از زنان روستاییعضو صندوق خرد زنان  در روستای شهید آباد این شهرستان ایجاد گردید. 

به گفته وی، در این سایت علاوه بر تولید کننده اصلی 10 نفر از زنان روستایی نیز آموزش دیدند و با نحوه مصرف صحیح نهاده ها و سموم و تغذیه گیاه آشنا شدند.

خسروانی افزود: فرهنگ سازی در مورد مزیت های تولیدو مصرف محصولات استاندارد و گواهی شده برای حفظ سلامت افراد خانواده و محافظت از محیط زیست به ویژه آب و خاک، راه اندازی جریان فرهنگی برای کاهش مصرف نهاده های شیمیایی از جمله دستاوردهای کیفی این طرح به شمار می آید.

 

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24111

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *