برگزاری جلسه تفسیر نهج البلاغه

in5

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید گفت : در راستای سلسله برنامه های تفسیر نهج البلاغه ویژه ادارات،  جلسه تفسیر عهدنامه مالک اشتر با حضور پورمدنی مدرس، و کلیه کارکنان و روسای مدیریت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه در محل سالن جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید، آرش خسروانی اظهار کرد: در این جلسات توصیه های عمده حضرت علی (ع) در عهد نامه مالک اشتر برای حاکمان اسلامی در سه بخش توسط پور مدنی  بیان شد.

پورمدنی عنوان کرد:سخنان حضرت علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر را نمی شود به طور خلاصه بیان کرد زیرا که در این عهد نامه حضرت بیاناتی دارند که هر کلمه اى از آن گنجینه اى از علم و معرفت براى خواننده و مخصوصاً براى کسی که مسؤولیتی را در هر زمینه اى به عهده گرفته است.
وی  در بخش توصیه های اخلاقی و اجتماعی ، توصیه زمامدار به تقوی الهی ، برخوردارساختن مردم از عفو و اغماض در مواردی که امکان دارد مردم در معرض خطا و اشتباه قرار گیرند، حسن ظن نسبت به مردم خیرخواهی و برپایی عدالت، دوری از عیب جویی،  سخن چینی و وفادار بودن نسبت به وعده هایی که می دهد را از جمله موارد مهم برای زمامداران از دیدگاه حضرت  علی علیه اسلام  برشمرد و توضیحات کاملی ارائه داد.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24131

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *