برداشت سیب زمینی در شهرستان خرم بید تا اواخر آبان ماه

photo 2022 11 06 07 52 55 Copy

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید، گفت: برداشت سیب زمینی در شهرستان خرم بید از سطح 1150 هکتار مزارع از نیمه دوم مهر ماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید؛ مهدی بهراد با بیان اینکه به طور متوسط از هر هکتار حدود 38 تن محصول برداشت می شود، اظهار کرد: با توجه به سطح زیر کشت تا پایان فصل برداشت، پیش بینی می شود: بیش از 43 هزار و 700 تن سیب زمینی در شهرستان تولید، که علاوه بر مصرف داخلی به مرکز استان و استان های همجوار ارسال می شود.

وی ادامه داد: برداشت سیب زمینی به صورت مکانیزه انجام می شود و پس از آن محصول توسط کارگران جمع آوری و بسته بندی می شود، که در فصل برداشت سیب زمینی، زمینه اشتغال برای بیش از 20 نفر کارگر در روز به ازای هر هکتار فراهم آمده است .

بهراد تأکید کرد: از مشکلات سیب زمینی کاران در فصل برداشت می توان به بالا بودن هزینه های تولید و کاهش قیمت محصول اشاره کرد.

وی افزود: استفاده از ارقام گواهی شده، تغذیه مناسب مزارع و توصیه به مصرف کودهای پایه و شناسایی و مدیریت به موقع آفات و بیماریهای مزرعه، نقش اساسی در تولید محصول با کیفیت شهرستان دارد .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24176

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *