تلاش‌ها برای رصد و تنظیم بازار در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم باید تقویت شود.

 محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت :  افزایش تقاضا برای برنج در اوقاتی از سال  در استان و همچنین در کشور موجب می گردد که با افزایش قیمت این کالا مواجه باشیم که در همین راستا به جهت تنظیم بازار و ثابت نگه داشتن قیمت اقدام به توزیع برنج توسط سازمان جهاد کشاورزی و شرکت غله و خدمات بازرگانی می گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  این مقام مسئول تصریح نمود :  در سال جاری توزیع انواع برنج از قبیل هندی 1121 و تایلندی  به میزان بیش از 5000 تن در دستور کار قرار گرفته و توسط تعاونی ها و فروشگاه های زنجیره ای بین مردم توزیع شده است که با توجه به ورود مسافرین نوروزی و همچنین افزایش تقاضا حدود 800 تن برنج در دستور کار توزیع قرار گرفته و بیش از 200 تن از ان در ایام پایانی توزیع و مابقی اماده توزیع و ارائه به شهروندان عزیز می باشد .

وی با بیان این مطلب که  اجرا و پايش طرح تنظيم بازار، نظارت بر تامين، توزيع و عرضه گوشت، مرغ و ميوه  سيب و پرتقال ،  ادامه دارد ، افزود: نظارت و كنترل تغيير كاربري اراضي و ساخت و سازهاي غيرمجاز،  پايش آفات و امراض به ويژه سن گندم، سرخرطومي خرما و ملخ ، آماده سازي ناوگان برداشت غلات و كلزا  ،  كنترل و پايش فرآيند تامين و توزيع كنجاله سويا و ساير نهاده ها رصد و اطلاع رسانی می شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود:   افزایش تقاضا برای میوه خصوصا در ایام پایانی سال که مصادف با نوروز می باشد موجب می گردد که قیمت بعضی از اقلام میوه از قبیل سیب و پرتقال که در سبد پذیریایی خانوار می باشد با افزایش قیمت روبرو گردد که در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی اقدام به خرید و ذخیره سازی و توزیع میوه در ایام پایانی سال نموده.

 وی تصریح نمود :  در سال جاری مقدار 3000 تن سیب و همچنین 3000 تن پرتقال که بیشتر از تولیدات استان می باشد تهیه و با بهترین کیفیت آماده توزیع در بیش از 100 واحد صنفی و همچنین قریب به 40 بازارچه سازمان میادین و چندین تعاونی مصرف و فروشگاه بزرگ و زنجیره ای می باشد 

قاسمی اظهار داشت : در ایام پایانی سال بیش از  2000 تن سیب و  2000 تن پرتقال بین مردم شریف استان و مسافرین عزیز نوروزی تقسیم و این روند تا پایان تعطیلات نوروزی و ایام سیزدهم ادامه خواهد داشت .

این مقام مسئول افزود: یکی دیگر از اقلام توزیعی در ایام پایانی سال  با توجه به افزایش تقاضا  که  باعث افزایش قیمت آن می گردد ، شکر می باشد که  با توجه به سیاست های کاری مدیریت توسعه بازرگانی  جهت تنظیم بازار این محصولات  اقدام به توزیع  نموده و در همین راستا  مقدار 3500 تن شکر  توزیع گردیده است که 800 تن به اصناف 12000 تن به خانوار و 1500 تن صنعت اختصاص داده شده است .

وی خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی  با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام  بیش از 600 تن مرغ گرم به قیمت 11500 تومان بین مردم عزیز  شیراز را در  بازارچه های سازمان میادین و تعاونی های ادارات و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای توزیع نمود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی  اظهار داشت : بیش از 100 تن مرغ منجمد نیز در دستور کار توزیع قرار گرفته و  بین شهر وندان عزیز توزیع شده است که در مجموع می توان با قاطعیت عنوان نمود که تا حدود بسیار زیادی از ایجاد تنش در بازار و افزایش قیمت این محصولات در این ایام گردید.

 وی در پایان  افزود: سازمان جهاد کشاورزی آمادگی کامل جهت ادامه توزیع اقلام ذکر شده را تا پایان تعطیلات داشته و مردم عزیز استان نبایستی کوچکترین نگرانی در این مورد را داشته باشند .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=2434

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *