انعقاد قرارداد کشت چغندرقند پاییزه در شهرستان خنج

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: محصول استراتژیک چغندرقند پاییزه به عنوان محصولی راهبردی، اقتصادی و سازگار با شرایط آب و هوایی شهرستان در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج علی علی پور تصریح کرد؛ با توجه به استقبال کشاورزان در خصوص کشت و تولید محصول چغندرقند و انعقاد قرارداد با کارخانه قندکوار لازم است در انجام کشت های قراردادی تسهیلات لازم در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

او با بیان اهمیت کشت چغندر قند در تغییر الگوی کشت، ایجاد اشتغال و سودآوری مناسب نسبت به سایر محصولات کشت شده در منطقه، افزود: این شهرستان جهت توسعه ی کشاورزی پایدار و تامین نیازهای اساسی کشور اقدام به توسعه ی کشت چغندرقند در سطح 200 هکتار نموده که تاکنون بیش از 100 هکتار از اراضی این شهرستان، آماده عقد قرارداد با کارخانه قند می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سالیان گذشته مسائل و مشکلات مدیریتی از جانب شرکت های طرف قرارداد باعث کاهش رغبت کشاورزان در کاشت این گیاه مقاوم گردیده اظهارکرد: امید است با توجه به شرایط اقلیمی، کشت به موقع و با رعایت اصول بهزراعی این محصول از عملکرد مناسبی برخوردار باشد و درآمدزایی بیشتری نسبت به سایر محصولات برای کشاورزان در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: سهمیه ابلاغی شهرستان خنج 300 هکتار بوده که براساس پیش بینی های انجام شده در صورت رهاسازی آب از سد سلمان فارسی و در نظرگرفته شدن دور آبیاری چغندرقند در زمانبندی تعیین شده امکان توسعه ی کشت تا سطوح بالاتر نیز می باشد.

WhatsApp Image 2021 10 14 at 08.47.12

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24650

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *