شروع عملیات اجرایی احیا و مرمت قنات روستای تنگ نارک در خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: قنات تنگ نارک به طول 960 متر، دارای 64 میله چاه و با اعتبار2461 میلیون ریال از محل ملی خشکسالی احیا و مرمت می شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور، تصریح کرد: عملیات احیا و مرمت قنات مذکور از اوایل اسفندماه آغاز شده است و پیش بینی می شود تا پایان فروردین ماه سال آینده به اتمام برسد.

این مقام مسئول ابراز کرد: بیش از 40 هکتار از اراضی زراعی و باغی و روستای تنگ نارک تحت شرب این قنات بوده و تعداد 9 بهره بردار از قنات فوق بهره مند می شوند.

او افزود: به دلیل خشکسالی های چند سال اخیر و همچنین بر اثر سیلاب دی ماه سال جاری قسمت هایی از این قنات تخریب و باعث کاهش دبی آن به 8 لیتربرثانیه شده است که انتظار می رود پس از اتمام کار، دبی قنات به 20 لیتر بر ثانیه افزایش یابد.

علی پور ادامه داد: ریزش برداری گالری، لایروبی، نو کنی، بغل بری، باز کردن دهانه میله چاه های مسدود، تهیه کول های بتنی و نصب تابلو در مظهر قنات از جمله عملیات اجرایی احیاء و مرمت این قنات بر اساس برآورد اولیه می‌باشد .

مدیر جهاد کشاورزی خنج اضافه کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه قنات‌ها در آبیاری اراضی کشاورزی و کاهش ‏هزینه‌های تولید، لایروبی و احیا قنات‌ها در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار دارد؛ اما اجرای این ‏گونه طرح‌ها به تنهایی با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست و لازم است کشاورزان و روستاییان ‏نیز در اجرای آن مشارکت داشته باشند‎.

WhatsApp Image 2022 03 12 at 08.23.09

 

WhatsApp Image 2022 03 12 at 08.23.08

WhatsApp Image 2022 03 12 at 08.23.071.

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24686

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *