روستای نمونه در اجرای آبیاری نوین در جنوب فارس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: در سال زراعی جاری، تمامی مزارع روستای فیدویه با روش های نوین، آبیاری شده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور تصریح کرد: سطح اراضی باغی و زراعی این روستا بیش از 500 هکتار بوده که به صورت صددرصد مجهز به سیستم آبیاری نوین می باشد.

این مقام مسئول اظهار کرد: افزایش عملکرد، کاهش هزینه های کارگری، تغذیه مناسب گیاه، مصرف بهینه آب را می توان از مهم ترین مزایای آبیاری نوین دانست.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی گرم منطقه و پایین رفتن سطح آب بیان کرد: تبعات منفی ناشی از خشکسالی باعث خشک شدن مزارع و باغات، بیکاری روستاییان و مهاجرت آنان شده بود که نیاز به یک اقدام جدی و فعالیت برنامه ریزی شده برای تامین آب پایدار جهت قشر زحمتکش روستایی از طرف مسئولین داشت که با همت بزرگ و تلاش ها و سرمایه گذاری بهره برداران و تسهیلات کم بهره ی توسط دولت و تلاش مضاعف کارشناسان جهادی منطقه، فرهنگ اجرای شیوه های نوین آبیاری و مصرف بهینه آب ترویج و عملیاتی شد.

علی پور ادامه داد: در سالی که مزین به شعار (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین) می باشد، امید است که سایر روستاها بتوانند با الگو گیری از کشاورزان این روستا، قدم موثر و مفیدی در ارتقای شاخص های بهره وری آب، جهش تولید و بهبود اقتصاد کشور بردارند.

در شهرستان خنج علی رغم محدودیت های آبی و خاکی به لحاظ شوری ، بالغ بر ۹۰درصد اراضی مستعد مجهز به شیوه ی ابیاری تحت فشار گردیده که تلاش مجموعه ی جهاد کشاورزی با هدف گذاری ،تجهیز صد در صدی مزارع دارای پتانسیل همچنان ادامه دارد

vvvvv

c1 .

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24691

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *