سطح مبارزه با علف های هرز در مزارع غلات شهرستان خنج از 6450 هکتار گذشت

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خنج از انجام عملیات مبارزه با علف های هرز در سطح بیش از 6450 هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور با اشاره به اینکه مبارزه با علف های هرز پهن برگ وباریک برگ یکی از اولویت های اصلی در مرحله داشت گندم و جو می باشد، تصریح کرد:

علف های هرز یکی از مهم ترین عوامل خسارت زای مزارع بوده که رقابت شدیدی در جذب عناصر غذایی، نور وآب با گیاه میزبان دارد که در صورت عدم مبارزه به موقع خسارت شدیدی به محصول اصلی وارد کرده و باعث کاهش عملکرد در واحد سطح می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مبارزه با علف های هرز از اوایل آذر ماه شروع شده است، افزود: با تلاش و همکاری کارشناسان پهنه و مراکز خدمات، شبکه مراقبت و پیش آگاهی تشکیل و با برگزاری کارگاه های آموزشی مبارزه با علف های هرز، کالیبراسیون سم پاش ها، بهداشت و ایمنی سم پاشی، مبارزه به موقع با استفاده از سموم مورد تایید شبکه مراقبت در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح انجام گردیده است.

علی پور اظهار کرد: کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی همگام با کارشناسان شبکه ی مراقبت، مزارع را از لحاظ آفات، بیماری ها و علف های هرز پایش و در صورت مشاهده هر نوع علف هرز، آفت یا بیماری بلافاصله از طریق کارشناسان پهنه به بهره برداران اطلاع رسانی می گردد.

ddd

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24723

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *