سومین روز از دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: سومین روز ازکاروان ترویج الگوی کشت محصولات زراعی با حضور فرماندار به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور با اشاره به اینکه کشاورزی در این شهرستان توانسته جایگاه خوبی را در بین شهرستان های جنوبی فارس داشته باشد، تصریح کرد: در سال زراعی جاری در کشت گندم 90 درصد از مزارع به شیوه ی آبیاری نواری و کشت با کمبینات انجام شده است و این نتیجه تلاش شبانه روزی بهره برداران کشاورزی و اجرای دقیق دستورالعمل ها و برنامه های ارسالی سازمان، توسط کارشناسان مجموعه ی مدیریت جهادکشاورزی و مراکز خدمات است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این کاروان ترویجی فرماندار شهرستان، مسئولین ادارات و بانک کشاورزی، نماینده ی بیمه کشاورزی جنوب فارس، کارشناس بیمه شهرستان، تعاونی روستایی و کارگزاری توزیع نهاده ها، صنف کشاورزی، کارشناسان بخش کشاورزی و جمعی از کشاورزان پیشرو حضور داشتند، اظهار کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی و مبارزه با علف های هرز و تغذیه مزارع با هدف افزایش بهره وری توانسته اثرات خوبی در پیشرفت کشاورزی شهرستان داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ادامه داد: در مدت برگزاری کاروان ترویجی به صورت چهره به چهره و گروهی، چند کارگاه ترویجی- آموزشی در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با آفات و بیماری های گندم، محلول پاشی عناصر ریزمغذی در گندم و مبارزه با سوسک سرخرطومی برگزار شد.

علی پور گفت: همچنین در این کارون ترویجی فرماندار نیز طی سخنانی حضور در کنار کشاورزان و توجه به خواسته های عاملان امنیت غذایی و حل مشکلات آنان از برنامه های این دولت دانسته و اظهار امیدواری کرد با توجه به بحران آب در کشور بتوانیم با حداقل آب مصرفی حداکثر تولید را داشته باشیم.

به گفته ی وی: در برنامه ی آنلاین کاروان ترویجی 5 نوبت 3 دقیقه ای در اختیار این شهرستان قرار گرفت که در این ارتباط های زنده اقدامات انجام شده در پیشرفت کشاورزی این شهرستان بیان شد.

ff

000

444

88

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24725

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *