پایش مستمر بیماری “زنگ زرد” و آفت غلات در مزارع گندم در شهرستان خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: مزارع گندم و جو شهرستان از اواخر بهمن ماه تاکنون به طور مستمر در خصوص بیماری های برگی و آفت سن غلات پایش می شوند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور با بیان اینکه شرایط آب و هوایی فعلی حاکم بر شهرستان، زمینه ی ظهور و گسترش عوامل بیماری زای برگی از جمله زنگ زرد و قهوه ای در مزارع گندم و جو را فراهم نموده است، تصریح کرد: تاکنون سطحی بالغ بر 100 هکتار از مزارع گندم شهرستان با قارچ کش های مناسب بر علیه بیماری زنگ زرد گندم، مبارزه شیمیایی صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیماری زنگ زرد یکی از مهم ترین عوامل خسارت زای زنده است، افزود: در صورت عدم شناسایی و مبارزه به موقع با بیماری ذکر شده می تواند باعث خسارت بالا و کاهش عملکرد شدید گردد و از طرفی خسارت سن غلات نیز می تواند کاهش کمی و کیفی عملکرد محصول را به دنبال داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج اظهار کرد: کارشناسان شبکه مراقبت با تلاش مضاعف و همت جهادی خود، پایش مزارع را تا مرحله ی داشت آخرین مزرعه در شهرستان در دستور کار قرار داده اند که انتظار می رود در سال زراعی جاری هیچگونه خسارتی از ناحیه ی آفات و بیماری ها در مزارع نداشته باشیم.

به گفته ی وی؛ روند پایش ها و اطلاع رسانی ها ی ضروری به بهره برداران به روش های مختلف از جمله حضور میدانی و فضای مجازی ادامه خواهد داشت.

d2

d1

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24731

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *