بازدید مدیر کل امور میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از باغات مرکبات داراب

IMG 20151210 WA0006

جهت بررسی مسئله زوال مرکبات در داراب انجام گرفت

بازدید مدیر کل امور میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از باغات مرکبات داراب

تهیه طرح جامع با در نظرگیری کلیه مسائل فنی جهت مبارزه با زوال مرکبات

در پی بازدید وزیر محترم جهاد کشاورزی از شهرستان داراب و درخواست مدیریت جهاد کشاورزی و مسئولین شهرستان جهت بررسی مسئله زوال مرکبات به همین منظور دکتر حسن پور مدیر کل امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی و هیئت همراه متشکل از متخصصین موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی فارس و محققین معاونت تحقیقات کشاورزی از باغات مرکبات شهرستان در منطقه فسارود بازدید و از نزدیک در جریان مشکل زوال مرکبات قرار گرفتند.

دکتر حسن پور و هیئت همراه پس از بازدید و معاینه چندین باغ منطقه اظهار داشتند لازم است در این خصوص طرح جامعی که کلیه مسائل فنی ( آبیاری مناسب ، هرس ، تغذیه ، مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها و علف های هرز، عدم استفاده از کودهای غیر استاندارد، استفاده از نهال سالم ، رعایت فواصل کاشت ، عدم استفاده از کودهای حیوانی تازه و …) در آن دیده شده باشد تهیه گردد و توصیه های فنی به باغداران ارائه گردد.

دراین بازدید سیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  اظهار داشتند با توجه به سطح زیر کشت مرکبات شهرستان (14000 هکتار) و نقش آن در اقتصاد خانوار باغداران لازم است در این خصوص چاره اندیشی شود. وی ادامه داد اگر روند پیشرفت این عارضه ادامه یابد پیش بینی می گردد در آینده ای نه چندان دور درصد زیادی از باغات مرکبات شهرستان دچار این مشکل گردند که خود تبعات متعددی به همراه دارد. لذا به تیم بازدید کننده برای جلوگیری از روند پیشرفت این عارضه پیشنهاد گردید یک مطالعه دقیق و همه جانبه با تشکیل یک کارگروه تخصصی انجام گیرد. در ادامه صدری مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی خلاصه ای از روند پیشرفت زوال مرکبات و اقدامات و مطالعات انجام شده در این خصوص را به اطلاع هیئت بازدید کننده رساندند.

IMG 20151210 WA0012

IMG 20151210 WA0021

 

IMG 20151210 WA0013

 

 

 

 

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24786

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *