تا کنون در 550 هکتار از مزارع گندم داراب مبارزه با سن مادری صورت گرفته است .

IMG 7529

تا کنون در 550 هکتار از مزارع گندم داراب مبارزه با سن مادری صورت گرفته است .

با توجه به گرم شدن تدریجی هوا اولین جلسه ستاد سن گندم شهرستان برگزار گردید.

مدیر جهاد کشاورزی داراب با توجه به روند رو به رشد دمای هوا در خصوص مبارزه با سن گندم اظهار داشتند برنامه ریزی ها باید بنحوی صورت گیرد تا کشاورزان و گندم کاران کمترین خسارت را از این ناحیه متحمل شوند و در زمان برداشت شرمنده مردم نشویم . سیدی خواستار تجهیز تمامی امکانات از جمله وسایل نقلیه ، تهیه اطلاعیه های ترویجی ، ارسال پیامک، بازدید از مزارع و تحویل برگ اخطار به کشاورزان شدند.

کارشناس مسئول حفظ نباتات شهرستان از سمپاشی در سطح 550 هکتار از مزارع گندم خبر داد و افزودند با توجه به بازدیدهای صورت گرفته ، تراکم سن مادری در مزارع بالاست و بنظر می رسدبهترین زمان سم پاشی ظرف 10 روز آینده باشد.انصاری در خصوص تاثیر علف کش ها اظهار داشتند مشکل خاصی در این مورد نداریم و علف کش به اندازه کافی در اختیار است .

وی عمده مشکلات موجود در خصوص مبارزه با آفت سن و علف های هرز مزارع را شامل عدم رعایت تکنیک های سم پاشی ، نوسانات زیاد آب و هوایی ، کمبود آب و خشکی مزارع ، عدم نقدینگی کشاورزان و بالا بودن قیمت علف کش ها در بازار دانستند.

در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از مشارکت 72 درصدی مردم در این انتخابات خبر داد.

IMG 7526IMG 7534IMG 7542

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24820

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *