تولید گندم داراب دو برابر نیاز جمعیت شهرستان می باشد.

download 1

تولید گندم داراب دو برابر نیاز جمعیت شهرستان می باشد.

در آستانه برداشت محصولات شتوی اولین جلسه ستاد برداشت گندم شهرستان داراب برگزارگردید.

نماینده فرمانداری در جلسه ستاد براشت گندم شهرستان برنامه ریزی دقیق جهت به بار نشستن زحمات چند ماهه گندم کاران را از اولویتهای مهم دانستند. امیری با اشاره به اینکه اگر کشاورزی حمایت شود کشور قدرتمند خواهد بود اظهار داشتند همه با هم باید همکاری کنیم تا امر برداشت در این شرایط خشکسالی بنحو احسن صورت گیرد.

در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی داراب با اشاره به بارندگی های موثر در اوایل سال و تغییرات دمایی مناسب پیش بینی نمود که 60 هزارتن گندم تولید گردد.وی سطح قابل برداشت گندم را 13500 هزار هکتار اعلام که نسبت به سال گذشته 2700 هکتار کاهش نشان می دهد.سیدی شرایط خاص آب وهوایی و بحران آب را علت اصلی کاهش سطح زیر کشت گندم شهرستان بیان کردند که این میزان حدود دو برابر نیاز شهرستان می باشد . وی این مطالب را در جلسه ستاد برداشت گندم عنوان و اظهار داشتند خرید گندم سال زراعی 95- 94  بر عهده اداره غله بوده و اداره تعاون روستایی بعنوان مباشر عمل می کند.ایشان با تشکر از حضور کلیه اعضاء ستاد برداشت گندم شهرستان ، از همکاری فعال فرمانداری ، اداره غله ، تعاون روستایی ، نیروی انتظامی و… در برداشت گندم سال گذشته تقدیر و تشکر نمودند.

عاشوری کارشناس مکانیزاسیون نیز در این جلسه از شروع برداشت گندم از منطقه آبرود شور      فورگ  در تاریخ 10 اردیبهشت ماه تا 31 خردادماه سال جاری اعلام کردند و اظهار داشتند در جهت جلوگیری از ریزش گندم 17 اکیپ فنی  ، آماده نظارت بر عملیات برداشت می باشد و تمامی کمباین ها نیز کارت معاینه فنی دریافت کرده اند .

 

IMG 8242IMG 8248

IMG 8238

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24833

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *