نشست صمیمی کشاورزان پیشرو شهرستان داراب با مسئولین با محوریت مدیریت بحران آب

IMG 0676

 

به منظور ارتباط هرچه بیشتر بهره برداران  با مسئولین صورت گرفت .

برگزاری نشست صمیمی کشاورزان پیشرو شهرستان داراب با مسئولین با محوریت مدیریت بحران آب

با هدف ارتباط هرچه بیشتر کشاورزان و بهره برداران با مسئولین حوزه کشاورزی شهرستان ، نشست صمیمی در این زمینه در محل سالن فرمانداری داراب برگزار گردید.

در این نشست که با حضور کشاورزان ، دامداران و تعاونی های حوزه کشاورزی و به مناسب هفته جهاد کشاورزی برگزار گردید فرماندار شهرستان داراب هدف از برگزاری این نشست را شنیدن مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی از زبان بهر برداران پیشرو این بخش دانست تا بتوان با اهرم هایی که در اختیاراست با همکاری و همفکری هم در حل و فصل آ نها تلاش کنیم . قاسمپور اظهار داشت در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل  ، ارتقاء بهره وری و اشتغال زایی را از اولویت های کاری دانست .

کشاورزان و دامداران شرکت کننده در این نشست اهم مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی را شامل : عدم تناسب دبی پروانه های چاه با سطح اراضی تحت شرب ، مشکل زوال مرکبات ، لزوم تغییر الگوی کشت محصولات زراعی و باغی با محصولات مقاوم به کم آبی ، لزوم ایجاد صنایع حمایت کننده تبدیلی ، علم و دانش پایین کشاورزان در خصوص مصرف بهینه آب ، عدم وجود متولی مشخص جهت فروش نهاده های کشاورزی ، مشکل مرزی دامداران منطقه در تامین آب شرب در شهرک فتح المبین ،قیمت بالا و کیفیت پایین سموم کشاورزی ، نوسانات قیمت جوجه در بازار ، موضوع قطعی برق در ساعات اوج مصرف ، نوسانات قیمت محصولات و … بیان کردند.

مدیر جهاد کشاورزی داراب در این مراسم با تشکر از همراهی و مساعدت فرماندار شهرستان در برگزاری این نشست  ، هفته جهاد کشاورزی را فرصت مغتنمی دانست که از دستاوردها و تلاش های بهره برداران بخش کشاورزی تقدیر بعمل آید . سیدی ادامه دادند

برگزاری این جلسات باید با یک برنامه زمان بندی شده پی گیری گردد و در مراکز بخش ها نیز برگزار تا در جهت حل مشکلات موجود بهترین راه حل و راهکار اتخاذ گردد تا نهایتا شاهد شکوفایی کشاورزی شهرستان باشیم . وی در خصوص مشکل زوال مرکبات اظهار داشت با هماهنگی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی یک اکیپ تخصصی از کارشناسان تحقیقات از باغات شهرستان بازدید و از باغات آلوده نمونه برداری کرده اند و حل این مشکل با جدیت تمام در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی ، نمایده مردم در مجلس شورای اسلامی و ریاست سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیریت امور برق شهرستان نیز به در نظرگیری مشوق های لازم جهت کشاورزانی که در ساعات اوج مصرف با این مدیریت همکاری می کنند اشاره و اظهار داشتند این دسته از کشاورزان از پرداخت وجه برق معاف می باشند و در این خصوص خواستار همراهی بیشتر کشاورزان و باغداران در طرح قطعی برق در ساعات اوج مصرف شدند.

مدیر امور آب شهرستان نیز با ذکر آماری از چاi های موجود در شهرستان ، بیشترین میزان مصرف آب را در بخش کشاورزی عنوان و اتخاذ روش های مناسب جهت آبیاری باغات و مزارع را از اولویت های مهم در این زمینه دانستند.

IMG 0668

IMG 0638

IMG 0667

IMG 0629

IMG 0672

 

IMG 0636

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24858

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *