کارگاه آموزشی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در داراب برگزار گردید.

IMG 0082

 

کارگاه آموزشی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در داراب برگزار گردید.

با توجه به ضرورت افزایش آگاهی های دامداران منطقه در خصوص بیماری های مشترک انسان و دام ، کارگاه آموزشی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در محل مرکز خدمات جهاد کشاورزی حومه داراب با حضور کارشناسان و دامداران منطقه برگزار گردید.

کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان در این کارگاه عامل بیماری را نوعی ویروس معرفی نمود که از طریق کنه ها واز راه پوست منتقل می شوند . دکتر نوروزی بهترین روش مبارزه با این بیماری را انجام سمپاشی حداقل دوبار در سال بیان نمودند که این امر می بایست دوبار در سال ، در اواخر تابستان ( که فعالیت کنه ها زیادتر است و شروع به زادوولد می کنند) و اواخر زمستان ( که کنه ها از تخم بیرون می آیند) صورت گیرد تا جمعیت کنه ها کاهش یابد .

وی با بیان اینکه نباید کنه های مشاهده شده را با دست له نمود علائم بارز این بیماری را تب ، دردهای عضلانی و کمر درد و مشاهده علائم خونریزی در بدن عنوان نمودند . از جمله سموم معرفی شده در این زمینه دلتا مترین می باشد که می بایست جهت سمپاشی محیط دامداری یک لیتر آن را در 100 لیتر آب حل نمود و برای سمپاشی گله یک لیتر آن در 1000 لیتر آب حل کرد و شروع به سمپاشی نمود . این کارشناس دامپزشکی توصیه نمودند گوشت های خریداری شده توسط مردم می بایست قبل از مصرف در قسمت پایین یخچال به مدت 24 ساعت نگهداری گردد تا در اثر ترشح اسید در گوشت هم میکروب ها از بین بروند و هم باعث افزایش کیفیت گوشت گردد .

IMG 0096

IMG 0106

 

IMG 0098

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24868

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *