پنبه کار دارابی بعنوان پنبه کار نمونه کشوری انتخاب و معرفی گردید .

IMG 2162

تجلیل از پنبه کار دارابی در مراسم سی‌ویکمین آیین تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی

پنبه کار دارابی بعنوان پنبه کار نمونه کشوری انتخاب و معرفی گردید .

در مراسم سی‌ویکمین آیین تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی از پنبه کار دارابی بعنوان پنبه کار نمونه کشوری تجلیل بعمل آمد .

محمد ابراهیم پیرزاده کشاورز پنبه کار دارابی توانست با تلاش و پشتکار خود و بکارگیری توصیه های فنی با تولید 8 تن و 400 کیلو گرم در هکتار عنوان پنبه کار نمونه کشوری را از آن خود کند . وزارت جهاد کشاورزی همه ساله به منظور ارائه توانمندی ها و الگوسازی در بخش کشاورزی با هدف پیروی سایر بهره برداران از روش های موفقیت آمیز کشاورزان برتر، نسبت به شناسایی، انتخاب و معرفی تولید کنندگان برتر و هم چنین برگزاری مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی در سطح ملی و استانی اقدام می کند تااز فعالان عرصه تولید کشور قدردانی شود.

موفقیت های کشاورزان نمونه پیام امید برای خودکفایی کشور است و کشاورزان نمونه در عمل نشان دادند که توان تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی را دارند و نشان دادند که برای موفقیت بر ظرفیت ‌ها و توانایی‌های خود تکیه می‌کنند حال بحمداله در جمع نمونه های ملی کشور نام کشاورز دارابی به عنوان نمونه کشوری منتخب و از وی تقدیر به عمل آمد .

گفتنی است محمد ابراهیم پیر زاده از اهالی روستای شهنان شهرستان داراب بوده که در سال 1338 در خانواده ای مذهبی و کشاورز زاده بدنیا آمد . وی علیرغم سن کم به دلیل علاقه زیاد ، به امور کشاورزی روی آورد بنحویکه در حال حاضر از 100  هکتار اراضی تحت مدیریت خود  سالانه 700 تن گندم ، 500 تن ذرت و 200 تن پنبه تولید می نماید که در این امر بیش از 50 خانوار بطور ثابت و 100 خانوار بصورت فصلی وی را یاری می دهند .  نامبرد ه از جمله کشاورزان  پیشرو شهرستان و از پیشگامان استفاده و اشاعه دهنده روشهای نوین کشاورزی همچون مکانیزاسیون ، آبیاری نوین وخاک ورزی حفاظتی می باشند . ایشان در فعالیتهای اجتماعی همچون شرکت در کارگاهها و بازدید های آموزشی ترویجی حضور فعالی داشته و هم اکنون بعنوان عضو هیات مدیره تعاونی پنبه کاران شهرستان داراب می باشند .  

لازم به ذکر است در این مراسم علاوه بر آقای محمد ابراهیم پیرزاده ، از خانم لیلا جاودانی در بخش باغبانی به عنوان سیب کار نمونه کشوری با تولید 123 تن و 400 کیلوگرم ، در بخش تعاون روستایی آقای محمد رضا رزاقی مدیر عامل نمونه کشوری اتحادیه شرکت های تعاونی تولید استان و در بخش منابع طبیعی آقای محمد حسین ملایی به عنوان محافظ افتخاری جنگل و مرتع کشور  تجلیل بعمل آمد .

IMG 2166

IMG 2157

IMG 2156

IMG 2155

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24902

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *