فارس از استان های پیشرو در مصرف بهینه آّب است .

IMG 1155

 معاونت آّب وخاک وزارت جهاد کشاورزی در داراب عنوان کرد .

تجهیز بیش از 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی فارس به روشهای نوین آبیاری

فارس از استان های پیشرو در مصرف بهینه آّب است .

در پی بارشهای اخیروجاری شدن سیلاب در شهرستان داراب معاونت آّب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از طرحهای آّب وخاکی وباغات ومزارع خسارت دیده بازدید نمودند.

دراین بازدید که درمعیت ریاست سازمان جهاد کشاورزی فارس ونماینده مردم داراب وزرین دشت در مجلس شورای اسلامی وهیات همراه صورت گرفت معاونت آّب وخاک وزارت جهاد کشاورزی از چشمه جستویه و بنیان و چشمه بزرگ رستاق وباغات خسارت دیده بازدید نمودند .

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان داراب معاونت آّب وخاک  وزارت جهاد کشاورزی دراین بازدیداظهار داشتند اعتبارات استان فارس در سال 1395 حدود 270 میلیارد تومان پیش بینی شده است که 185 میلیارد تومان از آن جهت توسعه روشهای نوین آبیاری می باشد . وی با اشاره به اینکه از این اعتبار 83 میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده است خاطر نشان کردند عملیات خوبی در استان انجام شده است بنحویکه بیش از 4 هزار هکتار از اراضی مستعد به سیستم های نوین آّبیاری مجهز شده است و حدود 4تا5 هزار هکتار دیگر در دست اقدام داریم . اکبری رویکرد جهاد کشاورزی را بهینه کردن مصرف آب عنوان  و اظهارامیدواری نمودند با اجرای روشهای نوین آّبیاری شامل استفاده از روشهای میکرو وقطره ای در باغات و زراعت ها شاهد افزایش راندمان مصرف آّب باشیم .

این مقام مسئول ، استان فارس را یکی از استان های پیشرو کشور در زمینه استفاده از روشهای نوین آبیاری عنوان و خاطر نشان کردند  با این اعتبارات تحولی در زیر ساخت های بهره وری آّب صورت گیرد .

ریاست سازمان جهاد کشاورزی نیز در این بازدید اظهار داشتند با  حضور مهندس اکبری دراین بازدید مسائل سیل اخیر بررسی می شود و آن قسمتی که امکان دارد توسط دولت جبران می شود . قاسمی  اظهار داشتند انشاالله با پرداخت اعتبارات از طرف دولت بتوانیم قنات ها را احیا و مشکلات را کم کنیم ضمن آنکه با مطالعات اولیه انجام شده تلاش داریم در سال آینده از محل اعتبارات 10و 12 ستاد حوادث اعتبارات لازم را برای شهرستان داراب که اولویت هم دارد در نظر بگیریم این مقام مسئول برآوردهای اولیه ناشی از خسارت سیل اخیر دراستان را بالغ بر 200 میلیارد تومان در بخش های زراعت ، باغات ، دام وطیور و تاسیسات زیربنایی عنوان نمود ند .

نماینده مردم داراب و زرین دشت در شهرستان داراب نیز در این بازدید خسارت وارده به بخش کشاورزی را بالغ بر 145 میلیارد تومان عنوان و اظهار داشتند پاید پی گیری کنیم تا خساراتی که جنبه اورژانسی دارند برطرف کنیم تا زندگی مردم به حالت عادی بازگردد. انصاری اظهار داشت تلاش می کنیم با اجرای طرحهای جامع در حوزه آّبخیزداری و احداث بندها وسد ها که در جهت کمک به جلوگیری از سیلاب های بعدی باشد بتوانیم به تغذیه آبهای زیرزمینی کمک نمائیم . 

IMG 1228

IMG 1194

IMG 1189

IMG 1224

IMG 1222

IMG 1201

IMG 1172

IMG 1157

IMG 1153

IMG 1178

IMG 1227

IMG 1167

2

1

IMG 1232

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24910

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *