جاری شدن مجدد آّب در کانال انتقال آب قنات نریان و مادیان فورگ داراب

DSC04114

جاری شدن مجدد آّب در کانال انتقال آب قنات نریان و مادیان فورگ داراب

به دنبال مسدود شدن قنات های چشمه های نریان ومادیان فورگ بر اثر بارندگی های اخیر این قنات ها مجددا لایروبی و استفاده از آنها آغاز گردید.

با تلاشها و پی گیری های مداوم نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب عملیات احیاء و مرمت رشته قنات های چشمه های نریان و مادیان فورگ که در دست اجرا می باشد  بهره برداری از آن آغاز گردید .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب ، مدیر جهاد کشاورزی با اعلام این خبر افزود در جریان بارندگی های صورت گرفته ، رشته قنات های نریان و مادیان کاملا مسدود گردید که این امر باعث نگرانی بهره برداران گردید . به این منظور تلاشهایی در سطح وزارتخانه و سازمان جهاد کشاورزی فارس صورت گرفت که منجر به بازدید اکیپ های متعدد کارشناسی از جمله معاونت محترم آب و خاک وزیرجهاد کشاورزی گردید. سیدی افزود دراین بازدیدها مسائل و مشکلات ایجاد شده و راهکارها ، تشریح که منجر به موافقت در جهت لایروبی و احیاء مجدد قنات گردید . وی با تاکید بر اتمام نهایی این عملیات خاطر نشان کردند این راهکارها در آینده کارسازنبوده و نیاز به کاربرد روشهای نوین انتقال آب دارد .

این مدیر شهرستان ضمن تشکر از بهره برداران منطقه وکلیه کسانیکه با زحمات و تلاشهای شبانه روزی خود زمینه راه اندازی مجدد این رشته قنات را فراهم آوردند خاطر نشان کردند این رشته قنات حدود 2000هکتار از اراضی و باغات منطقه در پایین دست را مشروب می کند که در صورت عدم بازگشایی آن اقتصاد خانوار بهره برداران  با مشکل جدی مواجه می گردید.

سیدی در پایان بر ضرورت چاره اندیشی فنی در خصوص کاربرد روشهای نوین انتقال آّب ، اختصاص اعتبارات لازم جهت احیاء قنوات بیدویه ، قلعه نو و ……..در منطقه فورگ تاکید کردند .

DSC04171

DSC04147

IMG 1228

IMG 1561

IMG 1532

IMG 1581

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24915

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *