مدیر کل پنبه کشور از مزارع و طرح های اجرا شده پنبه در شهرستان داراب بازدید نمود.

1

مدیر کل پنبه کشور در بازدید از مزارع پنبه داراب

شهرستان داراب از جایگاه ویژه ای در کشت پنبه برخوردار است .

مدیر کل پنبه کشور از مزارع و طرح های اجرا شده پنبه در شهرستان داراب بازدید نمود.

هزار جریبی در این بازدید که بمنظور بررسی و ارزیابی مزارع پنبه صورت گرفت از نزدیک مزارع ازدیادی ارقام ارمغان و ساجدی ، طرح نشایی اجرا شده در منطقه خیر آباد ، طرح PVS پنبه واقع در منطقه جنت شهر ، طرح های تحقیقاتی اجرا شده در مرکز تحقیقات کشاورزی حسن آباد را مورد بازدید قرار داد .

این مقام مسئول در جلسه ای با حضور مدیر جهاد کشاورزی ، کارشناسان ، محققین و بهره برداران کشاورزی مسائل و مشکلات کاشت پنبه را مورد بررسی قرار داد . هزار جریبی با ابراز رضایت از فعالیتهای صورت گرفته اظهار داشت داراب از شهرستانهای پیش رو در امر کشت پنبه بوده و از جایگاه ویژه ای در امر پنبه برخوردار است . وی افزایش سطح زیر کشت پنبه را نشانه اقتصادی نمودن این محصول و حاصل تلاش مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی و محققین دانست . گفتنی است در این بازدید مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس مدیر عامل تعاونی پنبه کاران داراب هزارجریبی را همراهی می کردند .

لازم بذکر است که سطح زیر کشت پنبه در سال زراعی 96-95 بالغ بر 5150 هکتار می باشد و از جمله ارقام مورد کاشت شامل ارقام ترکیه ای ( کاریزما ، فلش ، BA440 ) یونانی ( لئون ، ماکسا ) در کنار ارقام داخلی ( گلستان ، بختگان ، T2 ) می باشد .  

5

4

2

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24935

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *