ارتقاء ضریب مکانیزاسیون شهرستان داراب با بکار گیری 9 دستگاه بذر کار کود کار ریز دانه جدید

8

ارتقاء ضریب مکانیزاسیون شهرستان داراب با بکار گیری 9 دستگاه بذر کار کود کار ریز دانه جدید

بازدید مدیر و کارشناس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس از مزارع کشت شتوی داراب

مدیر و کارشناس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس از مزارع کشت گندم ، کلزا ، و چغندر قند شهرستان داراب بازدید کردند .

مدیر اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس با توجه به جذب 9 دستگاه بذر کار کود کار ریز دانه کار جدید در شهرستان داراب اظهار امیدواری نمود با بکارگیری این دستگاه ها هم در مصرف بذر صرفه جویی شود و هم کشت های سنتی به کشت های مکانیزه تبدیل گردند و شاهد افزایش ضریب مکانیزاسیون در شهرستان باشیم .

پرویزی در ادامه ضمن ابراز رضایت از فعالیت های صورت گرفته در زمینه کشت کلزا و تراکم بوته موجود ، اظهار امیدواری نمود میزان بذر مصرفی کلزا در هکتار در سال های آتی با استفاد از دستگاه های جدید از میزان فعلی کمتر و به حدود 4 کیلو گرم در هکتار برسد . وی وضعیت مزارع چغندر قند پاییزه را با توجه به کشت سال اول بودن بسیار مطلوب ارزیابی نموده و اظهار داشتند با توجه به کشت دیر هنگام ممکن است دچار سرمازدگی گردد . این مدیر استانی در ادامه از مزارع کشت مستقیم و بی خاک ورزی پنبه بازدید نمود . گفتنی است شکری کارشناس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی در این بازدید پرویزی را همراهی می کرد . 

1

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24969

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *