لازم است بخش دولتی و تولیدکنندگان جو توجه ویژه ای به مزارع تولید بذر جو داشته باشند .

photo 2018 02 28 07 53 08

کارشناس مسئول جو کشور در داراب

لازم است بخش دولتی و تولیدکنندگان جو توجه ویژه ای به مزارع تولید بذر جو داشته باشند .

شرفی زاده کارشناس مسئول جو کشور از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و همراهان از مزارع پرورشی تولید بذر جو در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی داراب و مزارع تولید بذر جو در منطقه فسارود بازدید کردند . در این بازدید که طهماسبی رئیس ایستگاه ، کریمی کارشناس مسئول بذر از مرکز تحقیقات کشاورزی استان و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی داراب حضور داشتند شرفی زاده با اشاره به خلاء بذری جو موجود ، جو را به عنوان یک گیاه بسیار با ارزش و کم توقع از نظر مصرف نهاده ها و مصرف آب معرفی که نقش تعیین کننده در خوراک دام دارد . وی اظهار داشت لازم است بخش دولتی و تولیدکنندگان جو توجه ویژه ای به مزارع تولید بذر جو داشته باشند تا با تولید بذر بیشتر، جو در سامانه زراعی در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.

دیروز با حضور آقای دکتر شرفی زاده کارشناس مسئول جو کشور از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و همراهان، مهندس کریمی کارشناس مسئول بذر از مرکز تحقیقات کشاورزی استان و همراهان، مهندس ضیائی کارشناس زراعت جهاد کشاورزی استان و همراهان، مهندس صدری کارشناس مسئول بهبود تولیدات گیاهی، مهندس سرفرزای کارشناس مسئول زراعت

و همراهان از جهاد کشاورزی داراب، دکتر طهماسبی رئیس ایستگاه تحقیقات کشاورزی داراب و کارشناسان بذر تحقیقات داراب پس از شرکت در جلسه “بررسی برنامه تولید بذر استان فارس” از مزارع پرورشی تولید بذر جو در داخل ایستگاه و مزارع تولید بذر جو در منطقه فسارود بازدید کردند. نظر به اینکه در حال حاظر خلاء بذری جو وجود دارد و جو به عنوان یک گیاه بسیار باارزش و کم توقع از نظر مصرف نهاده ها و مصرف آب، نقش تعیین کننده در خوراک دام دارد، لازم است هم بخش دولتی و هم تولیدکنندگان جو توجه ویژه ای به مزارع تولید بذر جو داشته باشند تا با تولید بذر بیشتر، جو در سامانه زراعی در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.

photo 2018 02 28 07 53 03

photo 2018 02 28 07 53 13

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=24983

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *