یک دوره آموزشی اصول کاشت محصولات گلخانه ای در مراکز جهاد کشاورزی داراب برگزار گردید .

IMG 7975

یک دوره آموزشی اصول کاشت محصولات گلخانه ای در مراکز جهاد کشاورزی داراب برگزار گردید .

با توجه به سیاست های سازمان جهاد کشاورزی فارس در جهت توسعه کشت های متراکم و گلخانه ای یک دوره کارگاه آموزشی اصول کاشت محصولات گلخانه ای در مراکز جهاد کشاورزی داراب برگزار گردید .

در این کارگاه های آموزشی که در مناطق 5 گانه مراکز تحت پوشش برگزار گردید بهره برداران با اصول کاشت ، داشت و برداشت محصولات گلخانه ای آشنا شدند .

به گزارش روایط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی داراب عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس – داراب در این کارگاه ها اظهار داشت هم اكنون در 25 شهرستان استان فارس فعاليت هاي گلخانه اي گل و گياهان زينتي و سبزي و صيفي انجام مي گردد و از مجموع شهرستانهاي استان در 13 شهرستان استان فارس فعاليتهاي گلخانه اي در زمينه توليد گل و گياهان زينتي و 25 شهرستان گلخانه هاي سبزي و صيفي انجام مي گردد . محمد رضا فردین نژاد عوامل دخیل در تولید محصولات گلخانه ای را شامل عوامل قبل از تولید ، عوامل در مرحله تولید و عوامل پس از تولید عنوان نمود . این کارشناس باغبانی ادامه داد آشنایی با قواعد تولید و اقتصاد ، مکان یابی صحیح ، ساخت گلخانه و … از جمله فاکتور هایی هستند که قبل از احداث گلخانه باید مورد بررسی قرار گیرند. وی با توضیح اینکه در مرحله تولید و داشت محصولات عواملی همچون آماده کردن خاک، تهیه بذر و تولید نشاء، مدیریت عوامل محیطی، تغذیه و آبیاری، مدیریت آفات و بیماریها و … باید مد نظر قرار داد اضافه نمود بازاریابی، بسته بندی، صادرات و … از دیگر عواملی هستند که باید پس از تولید به آن توجه داشت .

این عضو هیئت علمی انواع گلخانه از نظر نوع تولید را شامل گلخانه هاي توليدي سبزي و صيفي محصولاتي نظير خيار ، گوجه فرنگي ، توت فرنگي ، فلفل ، بادمجان ، طالبي ، سبزيجات برگي(ريحان- شاهي و……..) و گلخانه هاي توليد گل و گياهان زينتي براي توليد انواع گلهاي شاخه بريده (رُز- ژربرا – گلايول – داودي) وگلهاي آپارتماني معرفی کرد .

IMG 7945

IMG 8063

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25015

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *