شورای کشاورزی شهرستان داراب با حضور فرماندار و دیگر اعضاء برگزار گردید .

IMG 9299

شورای کشاورزی شهرستان داراب با حضور فرماندار و دیگر اعضاء برگزار گردید .

سیدی مدیر جهاد کشاورزی داراب در این جلسه ضمن ابراز رضایت از وضعیت خرید وش پنبه با قیمت مناسب توسط شرکت تعاونی پنبه کاران داراب به عدم نیاز دخالت اداره و دولت جهت خرید ذرت دانه ای اشاره و گفت 700 هکتار از مزارع ذرت علوفه ای شهرستان بصورت چاپری برداشت شده که 13 هزار تن آن به روش خلاء بسته بندی و سیلو شده که می تواند باعث افزایش ارزش غذایی آن نسبت به محصولاتی مثل جو گردد . سیدی به مقدمات صورت گرفته جهت کشت شتوی سال زراعی 98-97 اشاره و اظهار داشت تا کنون 12 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم کشت شده و پیش بینی می گردد این سطح به 16 هکتار افزایش یابد . مدیر جهاد کشاورزی داراب ضمن وارد دانستن نگرانی باغداران از قیمت پایین محصول مرکبات و پرتقال شهرستان ، در خصوص خرید پرتقال رقم والنسیا داراب جهت ذخیره سازی بازار شب عید با توجه به سفر مدیر تعاون روستایی استان به داراب قول مساعد داد . سیدی از کلیه کشاورزان و تراکتور داران خواست با توجه به اینکه هزینه های پلاک گذاری در سال 1398 افزایش می یابد نسبت به پلاک گذاری تراکتور های کشاورزی خود در فرصت باقیمانده سال 1397 اقدام نمایند . مدیر عامل شرکت تعاونی پنبه کاران در این جلسه با توصیف خوب مزارع پنبه از لحاظ میزان محصول تولیدی و قیمت ، خواستار تشویق کشاورزان پنبه کار در جهت تحویل وش تولیدی به شرکت شد . محمد علی انصاری ادامه داد تا کنون 150 تن وش بذری خریداری شده و پیش بینی می گردد این میزان به 230 تن برسد که در این صورت جهت تامین بذر پنبه شهرستان در سال آتی مشکلی نخواهیم داشت . او در پایان خواستار همکاری کلیه دست اندر کاران خصوصا مجموعه جهاد کشاورزی در عدم خروج وش تولیدی شهرستان شد .

علی مظفری فرماندار داراب در این جلسه با اشاره به وضعیت نگران کننده منابع آبی شهرستان خواستار آموزش کشاورزان و بهره برداران در جهت استفاده بهینه از آب موجود و بکار گیری روش های نوین آبیاری شد . فرماندار داراب با توجه به اینکه مزارع ذرت در حال برداشت می باشد خواستار اتخاذ تدابیری در جهت حفظ بقایای گیاهی ذرت و عدم آتش زدن بقایای ناشی از این امر گردید . علی مظفری تصریح کرد احداث سد رودبال باید با در نظر گیری حق مردم باشد و حقابه کشاورزان زیر دست سد باید بنحومقتضی در نظر گرفته شود . رئیس شورای کشاورزی شهرستان داراب با توجه به مشکلات زیاد کشاورزان در تمدید و پرداخت تسهیلات دریافتی گفت بانک کشاورزی بعنوان متولی امر باید جلودار و پیگیر باشد تا باعث امیدواری قشر زحمت کش کشاورز گردد . او ضمن حمایت از فعالیت های انجام شده در پر کردن چاههای غیر مجاز تصریح کرد روش های آبیاری باید اصلاح و چاههای باقیمانده حالت مشاعی داشته باشد . فرماندار اضافه نمود اگر بخواهیم سال آینده مشکلی در تامین بذر پنبه کشاورزان نداشته باشیم باید کشاورزان با شرکت تعاونی پنبه کاران داراب همکاری لازم داشته باشند چون این همکاری به نوعی سرمایه گذاری برای شهرستان محسوب می گردد . علی مظفری در پایان بر جابجایی کارخانه پنبه داراب به خارج از شهر که یکی از خواسته های به حق مردم است تاکید نمود .

در این جلسه از همکاری خوب کشاورزان و باغداران شهرستان با مدیریت برق در تابستان 97 در جهت قطعی برق 4 ساعته تقدیر بعمل آمد و اظهار امیدواری گردید این همکاری در سال های آتی نیز ادامه یابد .

IMG 9306

IMG 9300

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25036

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *