برگزاری کارگاه آموزشی سلامت مردان در مدیریت جهاد کشاورزی داراب

IMG 0210

بمناسبت هفته سلامت مردان کارگاه آموزشی سلامت مردان با حضور کارشناس شبکه بهداشت و درمان داراب در مدیریت جهاد کشاورزی داراب برگزار گردید.

بمناسبت هفته سلامت مردان کارگاه آموزشی سلامت مردان با حضور کارشناس شبکه بهداشت و درمان داراب در مدیریت جهاد کشاورزی داراب برگزار گردید.

هفته اول اسفند هفته سلامت مردان نام گذاری شده است و هر ساله توسط سازمان های بهداشتی شعاری در نظر می گیرند که شعار امسال ” مردان فعالتر ، مردان سالم تر ” نامیده شده است . به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی داراب کارشناس شبکه بهداشت و درمان داراب با اعلام این خبر افزود جهت نیل به هدف سلامتی که به معنی رفاه کامل جسمی ، اجتماعی ، روانی و اقتصادی است نیاز است متوجه عواملی باشیم که سلامت را تحت تاثیر خود قرار می دهد . وحید راسخی افزود مردان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و چون بیشتر در معرض خطراتی چون استرس های کاری ، سیگار ، الکل ، تصادفات و حوادث زیاد هستند لازم است به سلامت مردان اهمیت بیشتری داده شود .

این کارشناس حوزه سلامت یکی از بیماری هایی که سلامت مردان را تحت تاثیر قرار می دهد سرطان های خاص از جمله سرطان پروستات معرفی نمود . پروستات غده ای است در حد بادام زمینی که در اطراف محل خروجی پیشابراه از محل مثانه قرار گرفته است . بزرگی پروستات و در نهایت سرطان پروستات در مرحله اول در ادرار کردن فرد اختلال ایجاد می کند . وحید راسخی ادامه داد در مراحل بعد افزایش حجم پروستات که در اثر افزایش سن اتفاق می افتد ( بالای 50 سال ) منجر به سخت ادرار کردن ، تند تند دستشویی رفتن ، ماندن ادرار در مثانه ، افزایش احتمال تشکیل سنگ های ادراری ، پس زدن ادرار از مثانه و درد آنها به لوله هایی که آنها را از کلیه تا مثانه فرا گرفته اند می شود .

همچنین بزرگی پروستات می تواند با فشارآوردن بر روی روده مجاور خود که همان راست روده است و به مقعد و محل خروجی ختم می شود منجر به یبوست و نهایتا یبوست مزمن و درد ها و مشکلات عدیده حاصل از آن مثل بواسیر ( هموروئید ) گردد .

این صاحب نظر حوزه سلامت تصریح کرد بطور کلی از هر 6 مرد 1 مرد احتمال ابتلا به سرطان دارد که علت اصلی سرطان پروستات غیر از افزایش سن به میزان هورمون تستوسترون مترشحه از بیضه ها مرتبط است کما اینکه در موارد پیشرفته سرطان پروستات جهت درمان ، باید منبع تولید هورمون مردانه ( بیضه ها ) را برداشت . از این جهت بیضه های دو طرف مرد را با عمل جراحی بر می دارند یا بجای آن از داروهایی که تولید مرکزی هورمون را از هیپوتالاموس و هیپوفیز مغز ممانعت می کند استفاده می کنند .

IMG 0209

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25053

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *