مبارزه شیمیایی هوایی علیه ملخ صحرایی در داراب آغاز گردید

4

مبارزه شیمیایی هوایی علیه ملخ صحرایی در داراب آغاز گردید

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی داراب از آغاز مبارزه هوایی علیه ملخ صحرایی در مناطق مرزی فارس با هرمزگان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی داراب احمد رضا صالحی با اعلام این خبر، افزود: با توجه به شیوع آفت خطرناک ملخ صحرایی در برخی مناطق همجوار این شهرستان با هرمزگان وشهرستان لار و لزوم آمادگی مبارزه شیمیایی هوایی و تراکم بیش از حد آفت ملخ ، مبارزه شیمیایی با یک فروند هواپیمای محلول پاش از فرودگاه مرز واقع در بخش آبرودشور داراب آغاز شد .

وی با اشاره به این‌که پیش بینی می شود در مرحله اول نیاز به سمپاشی در سطح 400 هکتار وجود دارد تصریح کرد سطح سمپاشی صورت گرفته در روز اول 120 هکتار با 4 پرواز هواپیما بوده است .

احمد رضا صالحی با اشاره به اینکه وضعیت منطقه تحت کنترل و مرتبا توسط شبکه پایش می شود از تمام بهره برداران خواست تا اطلاع ثانوی از تردد در منطقه و تعلیف مناطق سمپاشی شده توسط دام و دیگر احشام خودداری نمایند . سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی داراب با اشاره به اینکه پایش ملخ در سطح ۵ هزار هکتار مناطق مرزی شهرستان داراب صورت گرفته، یادآور شد: در بخش فورگ شهرستان که هم مرز با استان هرمزگان و شهرستان لار است، بیشترین تراکم ملخ صحرایی در مناطق مرتعی و حاشیه کوه ها توسط کارشناسان گزارش شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: عملیات سمپاشی هوایی امروز در مناطق کانونی آفت ملخ صحرایی در بخش فورگ شهرستان داراب صورت گرفته است . او ضمن موفقیت آمیز خواندن این مبارزه در کنترل ملخ صحرایی دوز سم مصرفی را نیم لیتر در هکتار با استفاده از سم دلتامترین عنوان نمود . صالحی اضافه کرد علاوه بر سمپاشی هوایی در سطح 10 هکتار عملیات سمپاشی زمینی با دستگاه ulv بصورت پراکنده ولکه ای نیز در منطقه صورت گرفته است .

صالحی بار دیگر ضمن تشکر از رئیس سازمان ، مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس ، بخشدار فورگ ، عباسی کارشناس ستادی استان و کلیه پرسنل فنی شهرستان که پیگیری لازم در خصوص مهیا نمودن امکانات داشته اند از کلیه بهره برداران خواست همچنان به توصیه های کارشناسان عمل کرده و در صورت مشاهده ملخ صحرایی مراتب را به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی منطقه یا سامانه 131 اطلاع دهند.

1

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25061

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *