پایان مرحله اول عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در داراب

1

پایان مرحله اول عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در داراب

رئیس اداره تولیدات گیاهی از پایان مرحله اول عملیات مبارزه با آفت خطر ناک ملخ صحرایی در داراب خبر داد .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب سید احمد صدری با اعلام این خبر افزود بدنبال ورود جمعیت ملخ صحرایی در منطقه قلاتویه داراب هم مرز با استان هرمزگان عملیات مبارزه شیمیایی در این مناطق صورت گرفت .

رئیس اداره تولیدات گیاهی سطح سمپاشی انجام شده را یک هزار و 275 هکتار اعلام که از این میزان 505 هکتار هوایی و مابقی به میزان 670 هکتار زمینی صورت گرفته است .

مسئول حفظ نباتات جهادکشاورزی داراب نیز با بیان اینکه مبارزه هوایی با یک فروند هواپیمای محلول پاش از نوع PZL M18B DROMADER انجام شده تصریح کرد در مبارزه زمینی از سمپاش های ULV و توربولاینر استفاده گردید . محمد جواد باقری ادامه داد بازدید های صورت گرفته پس از این عملیات از موفقیت آمیز بودن مبارزه علیه این آفت خطرناک خبر می دهد .

این مسئول حفظ نباتات تصریح کرد بدلیل احتمال هجوم موج دوم ملخ‌های صحرایی روزانه در سطح 500 هکتار عملیات پایش ملخ صحرایی در مناطق مرزی شهرستان توسط شبکه کنترل ملخ صحرایی صورت می گیرد .

باقری عمده مناطق مورد سمپاشی را شامل پابرکه ، دشت کنار ، چهار چشمه و سنگ چارک واقع در بخش فورگ شهرستان داراب در مرز مشترک هرمزگان و شهرستان لار اعلام کرد و از کلیه بهره برداران خواست همچنان به توصیه های کارشناسان عمل کرده و در صورت مشاهده ملخ صحرایی مراتب را به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی منطقه یا سامانه 131 اطلاع دهند.

5

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25062

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *