شهرستان داراب یکی از نمادهای تولید پنبه درکشور

۲۰۲۰۰۹۱۶ ۱۰۵۲۵۹

شهرستان داراب یکی از نمادهای تولید پنبه درکشور

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی داراب، مدیر کل دانه های روغنی کشور در بازدید از پروژه ارتقایء بهره وری پنبه در نظام های تولید گندم بنیان (پایلوت داراب) عنوان کرد: داراب یکی از نمادهای تولید پنبه و بعنوان قطب تولید این محصول در کشور مطرح است.

ابراهیم هزار جریبی گفت: در سطح کشور مزارع پنبه ای را بعنوان دیدبان در نظر گرفته ایم که شهرستان داراب یکی از شهرهایی هست که از سوی دفتر کل دانه های روغنی کشور انتخاب و از نظر تراکم آفات، برنامه تغذیه ای و … مورد بررسی قرار می گیرد و هدف از ایجاد این مزارع این است که کارشناسان فنی ، هم در ستاد و هم در شهرستان ها و در سطح پهنه های کشاورزی به کشاورزان کمک نمایند، تا از یک طرف کمترین خسارت به محصول وارد شده و از طرف دیگر بیشترین بهره وری درمزارع پنبه داشته باشیم تا بتوانیم در آمد کشاورزان را بالا ببریم.

هزار جریبی افزود: دولت نگاه ویژه ای به تولید پنبه دارد، زیرا در شرایط فعلی کشور، جهت تهیه خوراک دام و طیور خود به دنبال پنبه دانه است و کشت  پنبه علاوه بر تولید الیاف از این نظر نیز اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که کمک قابل ملاحظه ای به افزایش قیمت این محصول می نماید.

وی مهمترین مشکل کشت پنبه را عدم برداشت مکانیزه این محصول عنوان نمود و افزود: بحث برداشت مکانیزه پنبه چند سالی است که در وزارتخانه دنبال می شود و با وجود تحریم ها، وارد کردن کمباین برداشت پنبه از سوی وزراتخانه دنبال می شود،  از راه های مختلف نظیر واردات کمباین دسته دوم، کمباین های اجاره ای،تعمیرکمباین های موجود در کشور به دنبال رفع این مشکل هستیم.

این مقام مسئول گفت: دو کمباین برداشت مکانیزه توسط بخش خصوصی خریداری شده است که در حال پیگیری ورود آنها به کشور هستیم ، تا قسمتی ازمشکل برداشت مکانیزه این محصول در کشور حل شود .

لازم به ذکر است سفر یک روزه ابراهیم هزار جریبی به داراب در تاریخ 99/6/26صورت پذیرفت و محمود ظهیری معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز ایشان را همراهی نمودند.

۲۰۲۰۰۹۱۶ ۰۹۵۶۲۳

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25177

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *