آغاز کشت کلزا در شهرستان داراب

 

۲۰۲۰۱۰۱۹ ۱۰۰۹۱۹

آغاز کشت کلزا در شهرستان داراب

معاون فنی و اجرایی شهرستان از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در مزارع  شهرستان خبر داد و گفت: کاشت این محصول از اواخر مهر ماه آغاز و تا نیمه آذر ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب، سید احمد صدری تصریح کرد: سطح ابلاغی کشت این محصول در شهرستان 2500 هکتار می باشد که امیدواریم با افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی جدید به 7800 تومان و انعقاد تفاهم نامه خرید بین سازمان جهاد کشاورزی فارس و شرکت روغن کشی نوید خلیج فارس، در سال زراعی جاری به این سطح ابلاغی دست یابیم.

صدری مهمترین ارقام کلزا که در شهرستان کشت می شود را تراپر و هایولا 50 عنوان نمود و افزود: مقدار بذر و نهاده های  مورد نیاز  کشاورزان به میزان کافی توسط عاملین بخش خصوصی خریداری و به شهرستان حمل شده  است تا کشاورزان در این زمینه با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوند.

وی عنوان نمود: به منظور توسعه کشت روی پشته های بلند در شهرستان تعداد سه دستگاه بذر کار، پشته کار توسط تراکتور داران شهرستان خریداری شده و با کشاورزان پیشرو هماهنگی لازم صورت گرفته که میزان 150 هکتار از اراضی شهرستان به این نوع کشت اختصاص یابد.

index

۲۰۲۰۱۰۱۹ ۱۰۰۹۴۸

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25188

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *