توسعه کشت مکانیزه پنبه در داراب

کشت پنبه 2

توسعه کشت مکانیزه پنبه در داراب

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: به منظور افزایش ضریب مکانیزاسیون در مزارع پنبه،500 هکتار از مزارع پنبه داراب به صورت کشت قراردادی با مشارکت  شرکت تعاونی پنبه کاران داراب و کشاورزان پیشرو شهرستان به صورت مکانیزه کشت می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب، احمدرضا صالحی هدف از توسعه کشت مکانیزه را تغییر الگوی کشت و توسعه کشت مستقیم پنبه عنوان نمود و اظهار کرد: برخی از معایب کشت سنتی پنبه افزایش میزان بذر مصرفی، بالا بودن هزینه داشت و برداشت پنبه می باشد که سالانه هزینه زیادی برای کشاورزان دارد.

صالحی مهمترین مزایای کشت مکانیزه پنبه را کاهش بذر مصرفی، مبارزه مکانیکی با علف های هرز و کاهش هزینه برداشت عنوان نمود و افزود: در این نوع کشت بذرها بر روی پشته های بلند با فاصله 5 الی 7 سانتیمتر و فاصله بین ردیف کشت 75 سانتیمتر، با دستگاه بذر کار پنوماتیک به منظور انجام عملیات مکانیزه داشت و برداشت پنبه کشت می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب مهم ترین ارقام پنبه که در شهرستان کشت می شود را لیدر، ماکسا، فجر، ساجدی، ارمغان، گلستان معرفی نمود و خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جدید 5000 هزار هکتار کشت پنبه در شهرستان داراب انجام شود.

کشت پنبه

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25223

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *