کشت قراردادی گندم در داراب اجرایی می شود

۲۰۲۱۱۰۲۵ ۰۹۴۲۱۲

کشت قراردادی گندم در داراب اجرایی می شود

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب از شروع کشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری با توجه به بالا رفتن قیمت نهاده ها و افزایش هزینه های تولید، بر اساس سیاست ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی کشت قراردادی گندم به منظور حمایت از کشاورزان در این شهرستان اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب، احمدرضا صالحی با اشاره به اینکه کلیه نهاده های کشت گندم توسط عاملین مربوطه به شهرستان حمل و در حال توزیع بین کشاورزان می باشد، افزود: کشت گندم پائیزه در شهرستان از نیمه آبان ماه شروع و بر اساس سهمیه ابلاغی 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی داراب تا اواخر آذر ماه زیرکشت گندم می رود.

صالحی با اشاره به اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران مجری کشت قراردادی گندم می‌باشد، اظهار داشت: در کشت قراردادی به ازای هر هکتار کشت گندم مبلغ 2 میلیون تومان مساعده به منظور تامین کودهای پایه و بیمه محصول به کشاورزان طرف قرارداد پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح کارشناسان این مدیریت از زمان کاشت تا برداشت محصول در کنار کشاورزان خواهند بود و توصیه های فنی لازم را در مراحل مختلف رشد و نمو گندم به کشاورزان خواهند داد و در پایان کشت، محصول تولیدی کشاورزان با قیمت تضمینی خریداری می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب در پایان از کلیه گندم کاران شهرستان خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشت قراردادی و بستن قرارداد کشت گندم به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

۲۰۲۱۱۰۲۵ ۰۹۱۸۱۵

۲۰۲۱۱۰۲۵ ۰۹۱۸۳۶

۲۰۲۱۱۰۲۵ ۰۹۳۲۰۱

 

لینک کوتاه :

https://fajo.ir/?p=25253

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *